Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Українцям – американські вертольоти

26 липня, 2001 - 00:00

Заявку на сертифікацію було подано ще в 1999 році, але отримати необхідний документ вдалося тільки зараз завдяки зусиллям Українського департаменту авіаційного транспорту («Укравіатранс»), авіаційної компанії «Промінтерсервіс», а також компанії «Новакоптер» (генерального дистрибьютора вертольотів «Швайцер» в Європі.

Всі ці три роки велася робота з аналізу документації та конструкції вертольота. Як виявилося, він був спроектований ще 30 років тому, але завдяки своїй конструкції і до сьогоднi є одним з найбільш функціональних вертольотів. Досвід експлуатації показав його високу надійність і хороші льотно-технічні характеристики. У процесі роботи для отримання сертифіката головною задачею, за словами заступника директора «Укравіатранса» Юрія Кордяніна, було довести, що вертоліт, сконструйований за американськими правилами, які існували ще в 60-х роках, відповідає чинним нормам льотної придатності в Україні.

Цікавий той факт, що спочатку ці вертольоти хотіли «запустити» в Росії. Але там проект зазнав фіаско. Як стверджує президент компанії «Новакоптер» Алекс Вадюнін, помилка полягала в тому, що в Росії вертольоти почали «просувати» ще до отримання сертифіката. По цьому, щоб не робити подібну помилку в Україні, ніяких активних кроків по рекламі, пов’язаній з просуванням вертольотів на нашому ринку, не робилося, але тільки до моменту отримання сертифіката. Зараз же планується в деякому плані агресивна кампанія з продажу цих повітряних суден.

На ринку України будуть представлені дві моделі — 300С і 300СВ. Вони дозволяють проводити військові й цивільні навчання, патрулювати, здійснювати корпоративні перевезення. Вертольоти можна використовувати і в сільському господарстві як агрохімічний варіант. Вартість першої моделі становить 250 тисяч американських доларів, за другу дають 205 тисяч. Поки що першим потенційним замовником є МВС України. В планах компанії переговори з МНС і Міноборони України.

В Україні, за словами помічника директора українського департаменту авіаційного транспорту Киянченка Юрія, вертольоти не випускаються, а використовують машини радянського періоду. Мова йде про моделі МІ-2, МІ-8 і КА-26, які офіційно зареєстровані в нашій країні.

За словами начальника управління авіаційного департаменту МНС України Володимира Шевченка, в принципі МНС вертольоти потрібні. Один вертоліт типу МІ-14ПЖ, тобто пожежний, вже використовують. Під час експлуатації він показав досить непогані характеристики, тому планується створити ще чотири. Річ у тім, що із звичайних МІ-14 на Севастопольському авіазаводі роблять спеціальні пожежні вертольоти типу МІ-14ПЖ. Існує спеціальна постанова Кабміну з цього приводу, але у держави потрібних коштів поки немає. Володимир Шевченко також повідомив, що міністерство поки не планує закупівлю вертольотів фірми «Швайцер». Для цього треба передбачити необхідну статтю в бюджеті, але держава дозволити собі такого не може.

Наталя ШЕМЕТІЛО
Газета: 
Рубрика: