Його співорганізаторами виступили: Національна спілка журналістів України, Асамблея ділових кіл України (м. Харків) та редакція журналу «Маркетинг і реклама» (м. Харків). Як видно з географічного представництва організаторів — більшість з них харків’яни. Мабуть, не дочекалися, поки хтось із столиці покличе: «Агов, провінціали, ходіть-но сюди, побалакаємо, потусуємося!..» Не дочекалися. Тому регіони і взяли ініціативу в свої руки. Як сказав на відкритті форуму генеральний директор Асамблеї ділових кіл Антон Саввов, ринок іміджевих послуг ще не сформовано, правила гри не встановлено... А вибори — не за горами.
Політичних партій в Україні більше ста, рекламних чи маркетингових агенцій, котрі спеціалізуються на виборах, теж не менше, проте не кожна партія чи кандидат у депутати буде вести повномасштабну рекламно — виборчу кампанію, тому ринок для політтехнологів дійсно обмежений і за нього треба боротися У політичних структур є вибір: самим створювати відповідні підрозділи або звертатись до рекламних агенцій. І той, і інший варіант не з дешевих, але професіоналів все одно треба шукати на подібних фестивалях. Професіоналів, дійсно, було багато, починаючи від родоначальника українського паблік-рілейшнз Георгія Почепцова і закінчуючи молодими політтехнологами, гостями з Росії Віталієм Ільїнським та Сергієм Фаєром.
Живі, цікаві дискусії під час запланованих програмою фестивалю «круглих столів» з проблем правового регулювання ведення агітації під час парламентських виборів, ролі ЗМІ, соціологічних служб, піднімали цілі пласти невирішених проблем. Так, до сих пір, ні в одному законі не виписано конкретного механізму притягнення до відповідальності за неправомірне ведення передвиборчої агітації, а значить, знову не обійтися без наклепницьких листівок, провокаційних статей і відеоматеріалів, тобто усього того, що називають брудним, або чорним піаром.
Найбільше під час дискусії дісталося соціологам. їх звинувачували в неправдивих рейтингах, в маніпуляції соціологічними дослідженнями на користь владних структур чи партій. Президент «Соціс — Геллап» Микола Чурилов на те лиш відповів, що у соціологів є кодекс честі і репутація, яку вони не збираються заплямовувати заради підтасовки рейтингових відсотків...
З особливою цікавістю сприймалися «круглі столи», де обговорювалася сама кухня виборчих технологій, прийоми й методи, професійні секрети. Повну «Кобзарську світлицю» (зала, де проходили дискусії) зібрали росіяни, які привезли на фестиваль відео і аудіоматеріали виборів до Державної думи відомого політика Ірини Хакамади в Санкт-Петербурзі та виборів губернатора Карелії в 1998 році. А президент «Фонду Свободи» Ігор Дементьєв поділився порівняльними спостереженнями, за якими, на його думку, між рекламними кампаніями Ел Гора та Віктора Ющенка п’ятнадцять подібностей. Одна з них — це містична буква «М», яка заважала і першому і другому отримати перемогу: в США — це скандал з Монікою, а в Україні — з майором Мельниченком. У Ющенка, виявляється, навіть дві букви «М», і це при тому, що головний іміджмейкер прем’єр-міністра — його дружина.
Не такими щедрими на інформацію ставали «специ» по виборах, коли присутні просили їх допомогти розібратись в конкретній виборчій ситуації. Вони, як правило, переходили на іншу тему, а вище згадуваний Ігор Дементьєв більш ніж відверто натякнув, що при виникненні хвороби необхідно звертатися до конкретного лікаря. Не забувши, звичайно, з ним розрахуватися. Так, ринок є ринок.
Фестиваль закінчився врученням нагород. І хоча, за зізнанням самих організаторів, творчий конкурс не вдався, це не принижує ні «Бюро маркетингових технологій», ні службу «Ос — Дірект», ні донецького «Компаньйона 0 01» та інших учасниківфестивалю, які отримали його визнання, бо «вдався» сам фестиваль. Його проведення засвідчило наявність в Україні сильного творчого потенціалу політтехнологів — як теоретиків, так і практиків. Фестиваль згуртував професіоналів, допоміг їм обмінятися досвідом, а головне, поставив перед ними і перед політиками дуже нелегке і відповідальне завдання: виробити цивілізовані правила гри на виборах, які б виключали використання брудних технологій.
Саме ці питання, за словами організаторів. будуть розглядатися уже восени цього року на черговому фестивалі політичної реклами, але уже в стінах самої Верховної Ради. Тобто поближче до своїх потенційних клієнтів.