У Запоріжжі на базі СП «Авто ЗАЗ — DAEWOO» відбулося виїзне засідання Комітету Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва. Привід більш ніж актуальний: народні депутати розробили й готують до розгляду два законопроекти: «Про внесення змін у деякі законодавчі акти щодо державної підтримки автомобілебудівної промисловості України» та «Про внесення змін у деякі законодавчі акти щодо стимулювання виробництва в Україні автомобілів, автобусів, комлектуючих виробів до них».
«Автомобільна галузь, — наголосив глава підкомітету Верховної Ради з питань машинобудування, військово- промислового комплексу та конверсії Володимир Чекалін, — у всьому світі визнана такою, що забезпечує створення робочих місць, дає економічне зростання внутрішньому валовому продукту. Рішення, які ми прийняли під час виїзного засідання, дозволяють уряду робити все можливе, щоб галузь автомобілебудування запрацювала на благо України».
2000 року обсяги виробництва СП «Авто ЗАЗ — DAEWOO» зросли втричі. Темпи продажу автомобілів становлять порівняно з 1999 роком 102,3%. У 2,5 разу збільшилися обсяги реалізації продукції на експорт, значно поповнився модельний ряд автомобілів «Таврія» й «Славута». Закінчено підготовку до виробництва «Ланосів» з українським двигуном об’ємом 1,3 літра. ДРП «Авто ЗАЗ — Мотор» випустило першу партію силових агрегатів. При проведенні основної діяльності підприємство отримало прибуток у розмірі 60 мільйонів гривень, платежі до бюджету збільшилися на 23 відсотки (42,3 мільйона гривень). Однак, незважаючи на весь комплекс заходів, яких вживає керівництво СП, виробнича та фінансово-економічна діяльність підприємства загалом залишається збитковою. «Авто ЗАЗ — DA EWOO»здійснює витрати, пов’язані з виконанням зобов’язань згідно із законом «Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні». Йдеться про збереження кількості робочих місць (понад 20 тис.), утримання об’єктів соціальної сфери, грошові виплати за умовами колективного договору, необхідність інвестиційних вкладень у освоєння нових моделей автомобілів і двигунів.
Депутати зазначили, що одна з причин неефективної роботи підприємства — недосконалість нормативно-законодавчої бази, відсутність належного контролю за виконанням чинного законодавства. Практика свідчить, що, незважаючи на низку змін у правилах ввезення на територію України іномарок, посилення митної та акцизної політики, «чорний імпорт» триває. «З одного боку, — ділиться з «Днем» народний депутат Олексій Бабурін, — нас обнадіює значне зменшення кількості машин, що перетинають кордони України на умовах тимчасового ввезення. Крива статистики практично сповзла до нульової позначки. З другого — насторожують казуси. Офіційні дані свідчать про те, що силові агрегати практично більше не ввозять в нашу країну. Однак ввезення автомобільних кузовів йде повним ходом. Особисто мені не зрозуміло, навіщо потрібен кузов без двигуна? Звідси припущення: силові агрегати ввозять в країну за допомогою якихось інших антизаконних методів».
Комітет з питань промислової політики та підприємництва ухвалив рішення рекомендувати парламенту запланувати на поточній сесії проведення Дня уряду й заслухати інформацію Кабінету Міністрів про заходи для розвитку українського автомобілебудування. Мета — прискорити розгляд й прийняття, серед першочергових, проекту Закону «Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів щодо державної підтримки автомобілебудівної промисловості України».
Голова ради директорів СП «Авто ЗАЗ — DAEWOO» Олег Папашев подякував депутатам за підтримку. «Самостійно, — сказав він, — нам не вижити. Якщо держава не зверне уваги й не займеться створенням цивілізованого ринку, автомобілебудівна галузь України просто припинить своє існування. Це вселяє оптимізм. Нам часто докоряють тим, що ми позбавляємо споживача можливості купити за доступною ціною іномарки, що були у використанні. Однак, якщо проаналізувати доступність цих цін, вони головним чином коливаються в межах $5-6 тисяч. Якби держава допомогла нам витримати конкуренцію, обсяги продажу нашої продукції різко зросли б. За $ 5-6 тисяч покупець придбав би в нас новий автомобіль, який не те що не поступається, а значно перевершує за якістю чимало іноземних моделей. Я не кажу вже про машини, що були у використанні. Я чудово розумію, що низький рівень прибутків населення — загальна біда України. Однак, якщо наше підприємство, як, втім, і всі інші підприємства автомобілебудівного комплексу України, почне нормально працювати, відповідно почнуть збільшуватися відрахування до бюджету. А це і є джерело підвищення заробітної плати, конкретний крок до перемоги над бідністю».