Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Анатолій ЛАЗАРЄВ: «КримавтоГАЗ» вважає своїм обов’язком заявити... »

2 грудня, 2000 - 00:00


Одне з висловлювань міністра фінансів Криму Людмили Денисової в інтерв’ю «Дню» викликало негативну реакцію на півострові. Йдеться про ситуацію навколо ЗАТ «КримавтоГАЗ». Сьогодні «День» дає можливість висловити свою точку зору двом зацікавленим сторонам. Слід зазначити, що редакція не проводила власного аналізу ситуації, а лише подає аргументи сторін: лист генерального директора «КримавтоГАЗу» А. Лазарєва й коментар міністра фінансів АРК Л. Денисової.

15 листопада 2000 року газета «День» №209 опублікувала бесіду журналіста Віктора Зам’ятіна з міністром фінансів Кримського уряду депутатом АРК — Денисовою Людмилою Леонтіївною.

На запитання журналіста: «яким є Ваш прогноз щодо відносин між урядом і парламентом Криму?» Л. Денисова (зокрема — Ред.) заявила таке: «Подивитися, наприклад, хто і як лобіює «КримавтоГАЗ», інтереси приватного підприємства ЗАТ, у якого численні борги перед своїми партнерами — 60 млн. і перед своїм бюджетом понад 4 млн.».

ЗАТ «КримавтоГАЗ» вважає своїм обов’язком заявити, що ця інформація, розповсюджена через Вашу газету, не відповідає дійсності, паплюжить честь, гідність і ділову репутацію нашого підприємства, чим шкодить нашим економічним інтересам.

ЗАТ «КримавтоГАЗ» не має заборгованості, яку зазначила Л.Л. Денисова в публікації, перед своїми партнерами. За 2000 рік підприємством сплачено до бюджету Криму 34,4 млн. грн., зокрема в пенсійний фонд — 3 млн. грн. Це — суми, які кажуть самі за себе.

ЗАТ «КримавтоГАЗ» має стабільні ділові зв’язки в Росії, Італії, Португалії, Угорщині, Польщі, Молдові, США та інших країнах, пов’язане довгостроковим контрактом з американською фірмою «HADEN».

Лише на будівництві нового автомобільного заводу, зокрема фарбувального комплексу «HADEN», задіяно близько 600 осіб, які регулярно отримують заробітну плату, не кажучи вже про працівників ЗАТ «КримавтоГАЗ».

Перша черга автомобільного заводу вводиться в дію 22 грудня 2000 року, що дасть додатково майже дві тисячі робочих місць, а отже забезпечить стабільним прибутком і засобами для існування майже дві тисячі сімей. З виходом автозаводу на проектну потужність, що відбудеться в найближчі два-три роки, на ньому працюватимуть близько семи тисяч осіб, а програма з локалізації виробництва, яку здійснює ЗАТ «КримавтоГАЗ», забезпечить роботою близько ста тисяч осіб в Україні й Криму на тих підприємствах, які будуть зайняті виробництвом комлектуючих для автомобілів, що випускаються нами.

Все вищесказане спростовує твердження пані Денисової про нібито існуючі багатомільйонні борги «КримавтоГАЗу».

КОМЕНТАР

Людмила ДЕНИСОВА: «Я спираюся на факти та документи»

«Дуже прикро, що шановний Анатолій Іванович поквапився й виявив більше емоцій, аніж знання справи. Я ж у своєму інтерв’ю «Дню» спиралася на факти та документи, а тому наполягаю на тому, що наведені дані відповідають дійсності.

Переді мною інформація, відіслана Голові Ради міністрів Криму Сергію Куніцину й підписана Головою ДПА в Криму Олександром Воссіним, в якій йдеться про те, що, «Відповідно до Указу Президента України від 04.03.1998 року № 167 «Про заходи щодо підвищення відповідальності за розрахунки з бюджетами та державними цільовими фондами», підприємство (йдеться про ЗАТ «КримавтоГАЗ», що випливає з попереднього змісту листа) перебуває в податковій заставі». В інформації говориться, що ДПА до «КримавтоГАЗу» вже вживала заходи примусового характеру — були припинені операції на додаткових рахунках, проводилося вилучення готівки. За 10 місяців нинішнього року підприємству було нараховано до сплати всіх видів платежів у сумі 27 млн. грн., а за станом на 26 жовтня воно здійснило розрахунки лише на суму 23,6 млн. грн., причому грошима лише 15,6 млн., а решту — взаємними заліками, за постановою КМ України, й електронними платежами. Таким чином, на 26 жовтня, за оперативними даними ДПА в Криму, заборгованість ЗАТ «КримавтоГАЗу» бюджету становила 4,1 млн. грн.

Другий документ — інформація Кримської регіональної митниці. З неї випливає, що «загальна сума заборгованості (за бартерними операціями з партнерами) становить 61 млн. 599 тис. 996 грн. 86 коп., за станом на 1 вересня».

Більш того, митниця повідомляє, що справи на підприємстві йдуть не так чудово, як це змалював у своєму листі Анатолій Іванович. Виявляється, що щодо підприємства складено вже 22 протоколи про порушення зберігання й митного оформлення вантажів. Працівники митниці повідомляють, що «можливою є ситуація, коли вантаж, не оформлений на митниці, після складання на конвеєрі може бути реалізований підприємством — всі 22 протоколи складені у таких випадках. Ще 4 протоколи складено з приводу того, що чотири неоформлені вантажі на суму 128,8 тис. грн. було виявлено вже під час складання, й ще 5 протоколів — з приводу того, що п’яти вантажів на суму 191,8 тис. грн. взагалі не виявилося в зоні митного контролю. Є й інші недоліки…

Але річ не в тім. Хотілося б сказати, що я зовсім не проти розвитку «КримавтоГАЗу», навіть за його чудову перспективу. Однак мені, як міністру фінансів, не байдужі й решта підприємств Криму й взагалі бізнес-клімат у республіці. Тому я відстоювала й відстоюватиму точку зору, на мою думку, дуже правильну: Верховна Рада Криму не повинна лобіювати інтереси лише одного підприємства «КримавтоГАЗ», а має піклуватися, щоб усім підприємствам було зручно й комфортно працювати. А про щасливе майбутнє заводу, очолюваного Анатолієм Івановичем Лазарєвим, ми чули. Дай Бог, щоб усе було так, як мріється. Поживемо — побачимо…»

А.І. ЛАЗАРЕВ, Генеральний директор «КримавтоГАЗ»
Газета: 
Рубрика: