Снігопад 27 листопала аж ніяк не можна назвати природною аномалією. Без послуг і гідрометцентру добре відомо, що у такий час має падати сніг. І те, що на даний момент цього снігу може не бути, аж ніяк не свідчить про те, що не слід готуватися до його прибирання. Тим більше, що ніщо краще за сніг не дозволяє службам автодору списати вкрадену за рік солярку. Можете не сумніватися, що у фінансових звітах вже в грудні з’являться певні суми, витрачені на прибирання снігу.
На практиці ж перший снігопад, як завжди, залишив водіїв сам на сам із дорогами, які і в суху погоду не сприяють швидкому та безпечному пересуванню. Починаючи з 27 листопада автошляхи західного від столиці напрямку стали придатними для пересування на швидкості не вищій ніж 40 кілометрів на годину. Колони автомобілів просувалися через заметені ділянки, ніби це було в тундрі, а не в центрі Європи. Статистика потім засвідчить, скількох людських життів, скількох одиниць автотранспорту коштував цей перший снігопад. Додаткову роботу надовго отримали лікарі-травматологи та авторемонтні майстерні.
Чи можна було цьому запобігти? Чи конче було пропускати вітчизняний автотранспорт через випробування ожеледицею та хуртовиною? За скромними підрахунками, двох десятків автомобілів iз знаряддям у вигляді широкої лопати попереду було б цілком досить, аби водії на 300-кілометрах автотраси мінімально страждали від непогоди. Та жодного механізму, який би чистив 27 листопада дорогу міжнародного значення Київ-Чоп на 330-кілометровій ділянці від Рівного до Києва побачити не вдалося. Перший такий автомобіль я узрів аж 28 листопада біля... під’їзду Верховної Ради. Сумнівним виглядає висновок, що саме ця ділянка є найбільш аварійно-небезпечною в країні під час снігопаду. Але це з точки зору пересічного водія. А з боку дорожнього начальства розпочати прибирання доріг від снігу із тротуару по вул.Грушевського є цілком вірним рішенням. Наші водії загартовані — якось пристосуються. Аби хтось із керманичів не послизнувся...
ДО РЕЧI
За минулу добу в Україні зареєстровано 72 дорожньо-транспортних пригоди, в яких 7 чоловік загинули і 78 отримали поранення. Про це агентству Інтерфакс- Україна повідомили в черговій частині Управління Державної автоінспекції МВС. Разом iз тим працівники ДАІ не схильні пов’язувати ці випадки тільки зi складними погодними умовами. Щодобово в країні відбувається в середньому 70–100 ДТП.
Зараз складними залишаються дільниці доріг Черкаси—Одеса і Одеса—Миколаїв. Зокрема, на дільниці Одеса—Миколаїв рух досі обмежено. Як повідомили в Державній авіаційній адміністрації України («Укравіація») в Україні не закритий жоден аеропорт, рейси не відмінені.
P.S. Як повідомив «Дню» начальник Українського гідрометеорологічного центру Микола КУЛЬБІДА 30 листопада — 1 грудня поступове припинення опадів, температура істотно не зміниться, а 2–5 грудня підвищиться до плюсових значень.