Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У херсонських тролейбусників терпіння вичерпалося

5 жовтня, 2000 - 00:00

Серйозна аварія сталася в центрі Херсона, на площі Свободи. Несправний зчіпний пристрій спареного тролейбуса першого маршруту став причиною того, що задній вагон відірвався від переднього. Немов ножем він зрізав залізобетонну опору. Серед пасажирів є потерпілі.

Потрібно відмітити, що сталося те, що мало статися. Підприємство «Херсонелектротранс» — власник «рогатого» транспорту в обласному центрі — на грані банкрутства. Від нього транспортників відділяє лише рішення суду, який в найближчі дні, ймовірно, ухвалить рішення накласти арешт на їхнi рахунки. У такому результаті справи впевнений комерційний директор «Херсонобленерго» Борис ПОПОВ :

— «Херсонелектротранс» заборгував нашій організації 7 млн. грн., — констатує Борис Борисович, — а в балансі міського бюджету проти його рядка — прочерк. Це озн ачає, що взимку херсонців «транспорт для бідних» обслуговувати не зможе. Вони будуть ходити пішки і, до речі, по темних вулицях: «Міськсвітло» також заборгувало нам величезні суми».

Енергетики нещодавно вже зробили «пробу пера»: давши можливість вранці розвезти мiських жителiв, вони знеструмили тролейбусні лінії й вімкнули їх лише увечері, дозволивши загнати «рогате стадо» в парк. Хоч і без того все менше й менше тролейбусів виходить на херсонські маршрути. «Ще тиждень , — нарікає Костянтин Шубін, голова профкому «Херсонелектротрансу», — ми випускали на лінії 75 машин, а нині лише 69. З 10 зчеплень в робочому стані у нас залишилося лише 2. І це майже на 400 тис. жителів. Адже зчіпний пристрій коштує біля 10 тис. грн, майже тисячу треба на нового ската. Скільки разів по 30 коп. треба взяти?»

За підрахунками фахівців, собівартість проїзду одного пасажира — 1 грн. Це без урахування дотацій iз місцевого бюджету. А дотації ті — міфічні.

Недавно закінчила роботу арбітражна комісія з розв’язання конфлікту між мерією й «Херсонелектротрансом». Закінчити — закінчила, а ось конфлікт не вичерпаний. Мерія погодилася платити. Але з реально міського бюджету, «що виконується лише на 72%, крапнули сльози». За два тижні очікувалося надходження 480 тис. грн. А надiйшло лише 47 тис. на погашення 7-мільйонного боргу енергетикам і 24 тис. на погашення 2-мільйонного боргу по зарплаті. «Водійський склад і слюсарі отримують по 15–25 грн. у тиждень. Їх терпіння закінчується, обставини загострюються», — ділиться неспокоєм профспілковий лідер «Херсонелектротрансу».

Учора терпіння водійського складу «Херсонелектротрансу» лопнуло. О 5 годинi ранку машини не вийшли на лінію.

Валерій БОЯНЖУ, «День»
Газета: 
Рубрика: