Як зазначив «Дню» один київський водій, останнє особливо вражає — з 1 січня 2000 року в Україні істотно збільшаться ставки транспортного податку. Новий грошовий збір водіям пропонують платити по- європейському, за об'ємом циліндрів двигуна, згідно з курсом євро, помноженим на гривні. Вже сьогодні, за щонайскромнішими підрахунками, можна сказати, що близько 70 гривень у держбюджет буде зобов'язаний внести водій малолітражки типу «Запорожець». Його колега, власник престижного «Мерседеса», викладе приблизно 500 гривень. Доведеться розщедритися і хазяям вантажних машин. Зокрема, з об'ємом циліндрів двигуна до 8200 вони сплатять суму, що зашкалює за 300 гривень.
Кореспондент «Дня» спробував з'ясувати, на що ж конкретно підуть ці гроші й куди їх витрачали раніше. У столичній прес-службі ДАІ «Дню» відповіли, що водії, зрозуміло, платити не захочуть, але доведеться. Оскільки без квитанцій з відмітками ощадкаси про сплату податку власник автомобіля не пройде техогляду і, як наслідок, не отримає дозволу на керування транспортним засобом.
«Якби хто-небудь підрахував, скільки отримано грошей від водіїв... напевно, в Україні вже можна було б побудувати не гірші за європейські автобани, стоянки, місця відпочинку і т. ін.», — заявили роздратовано нашому кореспонденту в одній із київських транспортних організацій, побідкалися, що витрати грошей водіїв давно притча во язицех, огорнута всілякими домислами, і відправили до податкової.
У Державній податковій адміністрації України заявили, що «податкова займається не витратною частиною, а прибутковою», і порадили звернутися до місцевого виконкому. У столичній держадміністрації, м'яко кажучи, здивували. Зокрема, як повідомила перший заступник начальника фінансового управління Київміськдержадміністрації Валентина Козлова, згідно з Законом України про державний бюджет на 1999 рік статтею 13 встановлено, що податки від власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів... не мають цільового характеру і використовуються в порядку, затвердженому відповідною радою. «Отже, транспортні податки віднесено до суми загальних прибутків. Їх витрачають нарівні з іншими видами витрат», — узагальнила перший заступник начальника фінансового управління.
Іншими словами, конкретне місце дислокації «засіків» дорожнього збору невідоме. Навіть тим, хто цей збір перерозподіляє.
P.S. Відділ «Суспільство» редакції «Дня» пропонує читачам (насамперед, звичайно ж, власникам автомобілів) висловити власні припущення про те, навіщо державі потрібен транспортний податок і куди вона, держава, має його витрачати. Свої думки присилайте звичайною або електронною (pravo@core.day.kiev.ua) поштою з позначкою «Дорога».