Продаэться 50-выдсотковый пакет ЛАЗу
Фонд держмайна виставив на комерційний конкурс 50-відсотковий
пакет акцій ВАТ «Львівський автобусний завод» (ЛАЗ), монопольного в Україні
виробника автобусів. Продаж акцій ЛАЗу на комерційному конкурсі є однією
з умов надання Україні Світовим банком третього траншу структурної позики
EDAL-2 у розмірі $100 млн. на розвиток підприємств.
Як повідомили агентству Інтерфакс-Україна в ФДМУ, стартову
ціну пакета визначено у розмірі 11541,97 тис. грн. Конкурс відбудеться
за 30 календарних днів.
Фіксовані умови конкурсу передбачають, зокрема, погашення
простроченої кредиторської заборгованості в сумі 2800 тис. грн. упродовж
60 днів після укладання угоди купівлі-продажу; поповнення оборотних коштів
у розмірі 18 000 тис. грн. упродовж 230 календарних днів після укладання
угоди, внесення інвестицій на розвиток і модернізацію виробництва в сумі,
еквівалентній $15 млн., упродовж чотирьох років, при цьому протягом перших
трьох років — не менше 25% щорічно.
Нові антидемпінгові процеси
Уряд Південно-Африканської Республіки підвищив ставки антидемпінгового
мита на імпорт гарячекатаного плоского прокату з України й Росії — відповідно
до 95% і 82% митної вартості. Досі такі ставки становили 6% для української
металопродукції й 14% — для російської.
Три польських металургійних підприємства — Florian, Pokoj
і Sаndzimira повідомили про намір подати уряду Польщі скаргу щодо демпінгу
імпорту плоского прокату з Казахстану, Росії й України в 1997— 1998 роках.
За твердженням польських виробників, імпорт гарячекатаних рулонів і прокату
з цих країн до Польщі за два останні роки зріс більше ніж на 50% — до 516
тисяч тонн і 255 тисяч тонн відповідно, що завдало збитків місцевим металургійним
компаніям.
Міністерство торгівлі Індії розпочало антидемпінгове розслідування
щодо імпорту безшовних труб з Австрії, Чехії, Румунії, Росії й України
за скаргою Індійської асоціації виробників безшовних труб.
Негативне сальдо — $495 млн.
Загальний обсяг зовнішньої торгівлі товарами за січень—квітень
1999 р. становив $7115 млн. і скоротився порівняно з відповідним періодом
1998 р. на 25,8% (в тому числі експорт — $3310 млн. — скоротився на 28,7%).
Як повідомили УНІАН в Держкомстаті, негативне сальдо становило $495 млн.
(скоротилося в 2,2 рази), коефіцієнт покриття імпорту експортом — 0,87
(за відповідний період 1998 р. — 0,80).
Зовнішньоторговельні операції проводилися з партнерами
з 156 країн світу. Найбільші обсяги експортних поставок здійснювалися в
Росію — 18,2%, Китай — 8,3%, Туреччину — 6,7%, Німеччину — 5,7%, Італію
— 4,7%. Найбільші імпортні надходження — з Росії — 49,5%. Туркменістану
— 11,7%, Німеччини — 6,5%.
У загальному обсягу експорту товарів в січні—квітні 1999
р. проти відповідного періоду 1998 р. збільшилася частка продукції рослинного
походження (з 5% до 8,7%), в тому числі зернових культур (з 2,1% до 5,6%),
текстилю і текстильних виробів (з 3,5% до 4,2%).
«Мінералка» з бактеріями
Лише 1999 року органи Держстандарту України забракували
партiї загальним обсягом понад 690 тис. пляшок мiнеральної води, виробленої
в Україні, повiдомляє агентство Інфобанк. Через завищений вмiст у водi
бактерiй групи кишкової палички у квiтнi була забракована партiя мiнеральної
води «Трускавецька» кiлькiстю 30 тис. пляшок, вироблена підприємством АКВА-ЕКО,
а в травнi — призупинено випуск та забраковано партiю кількістю 3 тис.
пляшок води «Кнiсельчанка», вмiст бактерiй у якій був завищений у 14 разів.
Протягом 1998 —1999 рокiв бракувалися партiї мiнеральних
вод сортiв «Шкловська Нафтуся» та «Моршинська Джерельна» (Львiвська обл.),
«Шаянська», «Плоскiвська», «Лужанська», «Поляна Купель» (Закарпатська обл.),
«Галичанка», «Горянка», «Iванка» (Iвано-Франкiвська обл.), «Маморницька»
та «Буковинська» (Чернiвецька обл.), «Збручанська» (Хмельницька та Житомирська
обл.). Органами Держстандарту також було забраковано партію та повністю
заборонено реалізацію питної води виробництва СП «Джерело» (Самбір Львівської
обл.)
АДАЦ складає рейтинг надійності автомобілів, що були у вжитку. У нинішньому
рейтингу, як і в колишніх, найнадійнішими визнано японські автомобілі,
а найменш надійними — французькі й італійські. Серед малолітражок (до 1,3
л) 1-е місце у Мацубісі Кольт, 2-е — у Сузукі Свіфт і 3-е — у Фольксваген
Поло. З 1000 таких машин за рік тільки 10 «обламалися» в дорозі. Гіршими
за інших виявилися Рено Кліо (27 поломок) і Фіат Пунто (19).
У нижньому середньому класі (до 1,6 л) повернула собі лідерство
Тойота Королла. На 2-е місце (з торішнього 5-го) перебралася Хонда Цивік,
на третьому — переможець 1998 р. Мазда-323. Останнє місце у Рено-19, трохи
кращі показники у Сітроєна Х і Пежо-306.
Минулого року попит на нові авто впав на 13%. Водночас
зростає популярність потриманих автомобілів, навіть в Америці попит на
них підвищився на 9%. За $11-12 тис. можна купити 6-річний Порше- 944,
8-річний Феррарі-308 або 9-річний Лінкольн Таункар. Автомобілі середнього
класу обходяться в $3-4 тис.