Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Від орального до сакрального

Про деякі аспекти передвиборної кампанії у світлі телевізійної реклами
13 лютого, 1999 - 00:00

Отже, основний вплив телевізійної реклами направлено на оральну (ротову) область: жуйки, зубні пасти, «лікувальні» льодяники тощо.

Наступною за важливістю частиною людського організму виявилася анальна. Тут фігурують численні різновиди памперсів.

Генітальна ж область (прокладки і тампони), всупереч очікуванням, опинилися на скромному третьому місці.

Щоб не ускладнювати статистичний аналіз, такі функції тлінної плоті, як вугро- й лупоутворення, потіння, ріст волосся й, навпаки, облисіння було виділено в категорію «інші» й в дослідженні участі не брали.

Людина, знайома з працями професора З. Фрейда, негайно виявить цілковиту відповідність наведеної вище закономірності теорії маститого австрійця про сексуальний розвиток людини. Як відомо, він (розвиток) проходить наступні фази: оральна, анальна, фалічна, прихований період і, заключна, генітальна.

На перший погляд, деяке здивування викликає те, що в рекламі не представлено фалічну фазу й прихований період. Саме на розв’язання цієї уявної невідповідності й спрямована праця автора. По-перше, необхідно послатися на роботи іншого відомого вченого, професора Ф. Преображенського, котрого першим процитував, як відомо, М. Булгаков. Особи, котрі читають газету «Правда», втрачають у вазі, мають знижені колінні рефлекси, поганий апетит, пригнічений стан духу. Саме ці симптоми досить точно описують латентний період людської сексуальності. По-друге, фалічний період, під час якого звичайно розвивається едіпів комплекс (ненависть до батька й прагнення до інцесту з матір’ю), і зовсім вигадали більшовики, щоб виправдати свій войовничий атеїзм. Так це й називалося: «Дитяча хвороба... в комунізмі». Нешкідливий космополіт З. Фрейд тільки нахабно поцупив це визначне відкриття. А ще професор... Таким чином, можна вважати точно встановленим, що обидва названі вище періоди можуть використовуватися лише в пропаганді комунізму. Навпаки, оральна фаза, коли сексуальне задоволення поєднується з прийманням їжі, сприяє виникненню в людині інстинкту користолюбства, що загалом характерно для деякої частини керівництва нашої держави і є передвісником побудови в ній розвиненого дикого капіталізму. Про природу ж еротизму анального космополіт-професор пише: «Заборона дитині отримувати задоволення від анальної функції та її продуктів є вирішальною для всього її розвитку. Маленька істота повинна при цьому вперше відчути вороже її потягам довкілля». Так народжується буржуазний індивідуалізм.

У зв’язку з обмеженою площею статті не можу затримуватися на заключній, зрілій фазі еротизму, а відразу переходжу до рекомендацій політичним партіям на період передвиборної кампанії.

Перше. Партії лівої (комуністичної) орієнтації повинні в своїй виборчій кампанії апелювати до фалічної фази сексуального розвитку — едіпового комплексу, який яскраво відбився у відомій легенді про Павлика Морозова. А також до «інфантильної амнезії», що настає услід за цією фазою (З. Фрейд) у стилі газети «Правда» (Ф. Преображенський).

Друге. Партіям правої (корисливо-капіталістичної) спрямованості слід зосередитися на попередніх фазах, що автоматично приведе населення до необхідності підтримувати на виборах розповсюджувачів памперсів і жувальних гумок.

Тарас МАХРИНСЬКИЙ
Газета: 
Рубрика: