Якщо рятівникам бюджету складатиметься гімн, то до його приспіву проситься відомий афоризм імператора Веспасіана, котрий оподаткував нужники Давнього Риму. Поетично ідея прозвучала б приблизно так: «Від всякого прибутку запах буде хороший...»
Хоча за вживаністю туалетний папір не поступається алкоголю й тютюну, акцизна марка його поки що не прикрашає. Але до неї підбираються. Крик фіскальної моди — гербова марка. Вона теж на паперовій основі. Блакитна мрія від наклеювання чергового донора бюджету на акти значна — близько трьох мільярдів гривень на рік. Чи є сенс махати серпом у сільському господарстві й молотом у промисловості?! Малим гербом — куди простіше.
Але навряд чи марка заклеїть всі дірки бюджету. Борги солідніші. Для лікування дистрофії фінансів стурбовані маркетологи презентують нью-податки.
Пішохідний — на взуття, що зношує тротуари, підлоги й сходи (аналог — дорожній податок на власників автомобілів).
Тротуарний — акциз на торговельні прилавки наземного базування.
Контрацептивний — на протизаплідні засоби зарубіжного виробництва (на кондоми — після розв'язання проблеми наклеювання акцизної марки. — Авт.)
Панчішний — на відсутність вкладу в ощадбанку.
Європейський — на право діяльності в державі, де розташований географічний центр Європи (м. Рахів).
Інтимний — на «це» (за середньозваженим показником сексапільності нації).
Якщо й вони не врятують бюджет, то у резерві — суперподаток: киснево-вуглекислий — на вдихання газу життя й видихання парникового газу. Коли й він не прорубає вікна до Європи, то залишається останній доказ тверезих економістів: братися за серп і молот, як перевірені джерела процвітання держави.
№243 18.12.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»