За вказаний період із урахуванням заліків Мінвуглепрому
було виділено з Держбюджету на державну підтримку збиткових вугледобувних
підприємств 1477 млн. грн., на реструктуризацію галузі — 381 млн. гривень.
Понад три чверті коштів державної підтримки спрямовано на зменшення собівартості
видобутку вугілля, але вона продовжує зростати. Як показала перевірка,
в компаніях і на підприємствах галузі відсутні реальні програми фінансового
оздоровлення, а виділені близько 2 млрд. гривень використовуються вкрай
неефективно.
B галузі допускається нецільове використання бюджетних
коштів. Лише внаслідок вибіркових перевірок у апараті Мінвуглепрому, державних
холдингових компаніях «Донвугілля», «Макіїввугілля», «Луганськвугілля»,
«Селідіввугілля», «Свердловантрацит» встановлено нецільове витрачання коштів
Державного бюджету на суму 178 млн. гривень.
Не повністю доходять до шахтарів бюджетні гроші, виділені
на закупівлю вугілля в державний резерв. Так, у 1997 році на бюджетні рахунки
державної холдингової компанії «Селідіввугілля» надійшло 13,6 млн. грн.
бюджетних коштів для оплати вугілля, яке закладається в державний резерв.
Із цих надходжень компанія перерахувала шахтам за вугілля 10,8 млн. грн.,
а решту було використано не за призначенням.
Було розглянуто звіт про перевірку використання в Міністерстві
праці та соціальної політики коштів Державного бюджету за 1997 рік та I
півріччя 1998 року на соціальну допомогу та соціальний захист інвалідів.
Матеріали перевірки засвідчують, що в цій справі припустилися
серйозних недоліків і порушень. Ще з другого півріччя 1996 року існує заборгованість
АТ «АвтоЗАЗ» перед Фондом України соціального захисту інвалідів на суму
13,7 млн. грн. Завод досі не поставив наперед оплачених 1730 автомобілів
для інвалідів, а отримані гроші продовжує використовувати як безпроцентні
бюджетні кредити. Фахівці Рахункової палати встановили факти проведення
в системі підприємств і закладів, підпорядкованих Міністерству праці та
соціальної політики, необгрунтованих взаємозаліків на загальну суму понад
мільйон гривень. Зокрема, внаслідок взаємозаліку на 600 тис. грн. між Вінницьким
державним експериментальним протезно-ортопедичним підприємством та Вінницьким
лікеро-горілчаним заводом за участю посередника СП «Він-Фор-Лайн» зобов’язання
сторін не виконано, а зазначена сума фактично знаходиться в користуванні
комерційної структури. Виявлено також факти, коли цільові кошти Фонду соціального
захисту інвалідів всупереч чинному законодавству надаються як позики на
покриття витрат місцевих бюджетів. Саме такі позики надано в 1997—1998
роках Дніпропетровському обласному та міському фінансовим управлінням на
суму 3,4 млн. грн. Грубі порушення допущені тоді, коли фактичне фінансування
потреб на соціальний захист інвалідів склало 1997 року 39,8%, а в першому
півріччі поточного — лише 27,3% від запланованого.
Колегія ухвалила направити висновки та пропозиції з цього
питання до Кабінету міністрів, Державної податкової адміністрації і Міністерства
праці та соціальної політики, а також передати відповідні матеріали Генеральній
прокуратурі України.
Прес-служба Рахункової палати України
№186 30.09.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»