Боротьба України за це замовлення чимось нагадує детектив — відтоді,
як корабель ВМС України «Донецьк», що мав продемонструвати свої переваги
над конкурентами з інших країн, до Греції не дійшов. Як з’ясувалося, для
українських кораблів — «Донецька» і «Славутича», що його супроводжував,
— не було своєчасно оформлено дозволу на прохід через контрольовані Туреччиною
протоки.
У Міністерстві закордонних справ, у Міноборони та в компанії «Укрспецекспорт»,
що торгує зброєю, і досі уникають коментарів із приводу цього непорозуміння.
Хоча відомо, що в Києві напередодні відправки «Донецька» до Греції не існувало
одностайності у поглядах на доцільність такого кроку. Адже гучно розрекламовані
військово-технічні проекти із Грецією можуть ускладнити реалізацію інших
масштабних планів. Ідеться про співпрацю з Туреччиною, яка в жовтні-листопаді
має оголосити тендер на виробництво тисячі танків, за що ладна заплатити
від 2 до 4 млрд. доларів. Україна розраховує на перемогу. І тому, мовляв,
не варто дратувати Туреччину постачанням десантних кораблів до Греції,
яка обов’язково їх використає, якщо вкотре дійде черга до суперечок з Анкарою
на Додеканеських островах чи на Кіпрі.
Секретар РНБО України Володимир Горбулін, утім, переконаний, що ніякого
скандалу навколо «Донецька» не було:
— Просто не вистачило координації між міністерствами та установами.
Думаю, що помилки будуть виправлені найближчим часом — упродовж місяця...
У самому виробничому об’єднанні «Море», у Феодосії, де виробляють десантні
кораблі типу «Зубр», заступник директора Євгеній Фоменко натякнув: те,
що «Донецьк» не побував у Греції, зовсім не означає, що Україна відмовилась
від грецьких перспектив.
№180 22.09.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»