Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Аеропорт «Бориспіль» реконструюється

Чи вистачить для цього коштів?
19 серпня, 1998 - 00:00

Це стане можливим завдяки тому, що недавно тут завершене укладання бетону
на новій злітно-посадковій смузі, яку сміливо можна вважати кращою в Європі.
Вона відповідає усім світовим стандартам (до речі, ніде в СНД такої смуги
поки що немає), її довжина — 4 км, що перевищує колишні стандарти (3—3,5
км). Рекордна довжина необхідна для того, щоб літак не форсував рух, а
отже і не перевищував рівня шуму під час зльоту. Коли ж якийсь екіпаж вирішить
виграти у часі на старті, то це відразу встановлять датчики рівня шуму,
вмонтовані в смугу. І тоді вже авіакомпанія буде змушена виплатити штраф.

Ширина смуги (60 м) і висота бетонного покриття (75 см) також відповідають
світовим стандартам і новим типам літаків. При таких параметрах смуга має
забезпечувати підвищену надійність посадки літаків у складних метеорологічних
умовах і приймати всі типи повітряних суден без обмеження згідно з вимогами
ІКАО.

Роботи з будівництва смуги були розпочаті українськими компаніями ще
1995 року, однак потім вони застопорилися через брак коштів. До того часу
вже були прокладені перші 30 см бетонного шару, а поруч із аеропортом з’явилися
3 цементних заводи, здатних переробляти 60 вагонів щебеню щодня, залізничні
вузли, був закуплений найновіший комбайн для укладки бетону. Майбутні витрати
оцінювалися тоді як величезні, однак альтернативи не було: надовго залишати
полотно незавершеним означало б для нього саморуйнування.

Щоб не допустити цього, під державну гарантію були залучені кредити
консорціуму іноземних банків на чолі з німецьким банком «KfW». Генеральним
підрядчиком на конкурсній основі стала німецька компанія «Daimler-Benz
Aerospace AG». Природно, довелося погодитися і на умови німецьких банкірів:
на будівництво виділяються $125 млн., при цьому продовжувати його будуть
німецькі компанії. Зокрема, укладала бетон фірма «Даза», яка привезла з
собою два власних цементних заводи та всю техніку. Наші ж робітники працювали
на найважчих, та й не особливо оплачуваних місцях.

І все ж головний результат очевидний — смуга прокладена. «Поки що не
варто втішатися, — говорить генеральний директор аеропорту Микола Шматко,
— це лише початок великого шляху. Попереду ще й бетонні роботи — будівництво
рульожок, під’їздів, водовідвідні роботи, монтаж смуги (посадкові вогні
з 6 рівнями яскравості) і багато іншого. З 125-мільйонного кредиту поки
освоєно $65 млн., а для закінчення будівництва до вже виділеного кредиту
потрібно ще мінімум $60 млн.».

Олена ШРАМКО
Газета: 
Рубрика: