Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Свято від флористів

Українському квітковому бізнесу 10 років
21 квітня, 2010 - 00:00
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Українському квітковому бізнесу десять років — і вже вп’яте в стінах столичного Міжнародного виставкового центру проходить Міжнародна спеціалізована виставка з квіткового бізнесу, садівництва, ландшафтного дизайну і флористики Flowers&HorTech Ukraine 2010. Близько півтори сотні компаній з півтора десятка країн світу виставили на показ свою рослинну продукцію. Останніми роками Flowers&HorTech Ukraine міцно закріпила позиції провідної міжнародної виставкової компанії формату «бізнес для бізнесу» для всієї галузі квітникарства та садівництва в Україні. Це, передусім, головне місце зустрічі виробників квітів і горшкових рослин з керівниками квіткових магазинів, флористичних салонів, компаній-імпортерів та компаній оптової торгівлі квітами, декоративними рослинами.

На думку Берко Стук’є, генерального директора компанії ВТО Exhibitions BV (Нідерланди), за сумісництвом спів організатора виставки, Україна з великою чисельністю населення становить значний потенціал для іноземних інвесторів в рамках квіткової промисловості. Президент Союзу українських квіткарів та організатор виставки Ірина Слободянюк озвучила офіційну статистику, згідно з якою роза — найулюбленіша квітка українців, її споживання становить 70% від усіх квітів. На одного мешканця України, за сприятливих погодних умов, на рік вирощується 3,5 вітчизняної троянди. Друге місце посіла гвоздика, на третьому — хризантема. Головною перешкодою розвитку квіткового бізнесу фахівці вважають те, що українці купують букети переважно в святкові дні (на 8 Березня припадає 40% річного обсягу квіткового ринку).

Особливість української квіткової промисловості в тому, що в період значного попиту (14 лютого та 8 березня) продукції власного виробництва катастрофічно не вистачає: стають на заваді кліматичні умови. Наразі усі сили учасників квіткового ринку спрямовано на повернення «до кризових» обсягів продажу. Необхідно відзначити, що розвитку квіткової індустрії заважає цілковита байдужість з боку держави. На відміну від інших видів бізнесу, «квіткарям» не дають жодних привілеїв. Вітчизняний квітковий бізнес переживає не кращі свої часи, але, за прогнозами західних експертів, Україна незабаром може стати значним експортером квітів.

Костянтин ГОНЧАРОВ
Газета: 
Рубрика: