Минулих вихідних у Львові, за програмою гастрономічного фестивалю «Львів на тарілці», виробники традиційних карпатських продуктів домовилися про заснування спільної торговельної марки. Під час фестивалю завдяки Українсько-швейцарському проекту було організовано ярмарок «Смакуємо з Карпат», який має на меті створення бренду, що збере під єдиний дах виробників традиційних продуктів із Українських Карпат: Львівщини, Закарпаття, Прикарпаття, Буковини. Організатор ярмарку Юрій Оглашенний розповів, що в цих регіонах багато малих та середніх виробників, які виготовляють оригінальні продукти харчування, але мають труднощі з їхнім продажем.
«Ми маємо найперше знайти ці канали збуту. Сьогодні ми вже представляємо 25 виробників. Найближчим часом ми об’єднаємо виробників традиційного продукту під єдиним брендом. Ми не зупиняємося на тих виробниках, які є зараз, і будемо розширювати їхню кількість», — зазначає Ю. Оглашенний. Він розповідає, що уже є домовленості з підприємцями, які продаватимуть карпатські продукти. «По-перше, це — магазини, готелі й ресторани в регіоні. Крім того, ми шукаємо варіанти для виходу на всеукраїнський ринок, аби збувати цю продукцію спеціалізованим магазинам і супермаркетам», — зазначає Ю. Оглашенний.
Він зазначає, що після фестивалю «Львів на тарілці» планується підписання угоди про наміри співпраці між виробниками та споживачами з готельного бізнесу. «Ми маємо зацікавлення не тільки від готельєрів і рестораторів, а й від магазинів та роздрібної торгівлі.. На те, аби система запрацювала, принаймні у тестовому режимі, потрібно ще два-три місяці», — додав експерт.
У свою чергу, директор компанії «Дік Арт», яка організувала фестиваль «Львів на тарілці», Андрій Сидор розповідає, що задум про налагодження прямої співпраці виробників був ще минулого року, але повною мірою його вдалося реалізувати лише зараз. «Коли задумували цей фестиваль, ми мали на меті об’єднати рестораторів, готелярів та виробників продуктів, які до того працювали фактично окремо», — наголосив А. Сидор. За його словами, таке об’єднання є достойною відповіддю працівників туристичної сфери на виклики часу. «Туристи приїжджають у місто не тільки для того, аби поселитися в якому-небудь готелі чи поїсти борщу в ресторані національної кухні. Люди їдуть передусім заради кухні та подій, які відбуваються у місті», — зазначає А. Сидор. І на підтвердження своїх слів він повідомляє, що за три дні фестивалю Львів відвідало понад 20 тисяч туристів.
Для туристів і жителів міста це була чудова нагода скуштувати традиційні страви місцевої кухні, купити що-небудь смачненьке додому або навчитись на майстер-класах готувати за рецептами карпатської кухні. Відома телеведуча кулінарних проектів, власниця кулінарної школи «Картата Потата» Даша Малахова цілих три дні разом з усіма охочими просто неба на площі Ринок готувала традиційні львівські страви. У дворику Ратуші тривали майстер-класи з використанням продукції фермерських господарств і майстер-класи з приготування місцевих традиційних страв з участю переможця конкурсу родинних рецептів львівської кухні «Галицька пательня» та Клубу галицької кухні Олега Юзича.
КОМЕНТАР
Володимир ЛАПА, директор українського клубу аграрного бізнесу:
— Така спілка робить певний стандарт. Її торговельна марка стає стандартом якості і стандартом джерела традиційного продукту, а також орієнтує споживача. Якщо це просування нових брендів, без обмеження конкуренції щодо інших брендів, тоді це конструктивно. Об’єднання малих та середніх виробників — необхідна річ, за таких умов поглиблюється спеціалізація виробника. Йому більше не буде потрібно займатися маркетингом, прогнозами, правовими питаннями. Він матиме більше часу, аби поліпшувати якість продукту, збільшувати обсяги свого виробництва і розширювати товарну лінійку.