Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Наша професія — гостинність»

Або Про ключові тенденції готельно-ресторанної індустрії з «перших вуст» за результатами ODESSA HOSPITALITY INDUSTRY FORUM
25 вересня, 2013 - 11:23
ОРГАНІЗАТОРИ ФОРУМУ ЛЮДМИЛА ПЕТРУК (КРАЙНЯ ПРАВОРУЧ) І ТЕТЯНА МАРУЩАК (КРАЙНЯ ЛІВОРУЧ) ІЗ УЧАСНИКАМИ / ФОТО НАДАНО КОМПАНІЄЮ MILINA OUTSOURCING

В Одесі відбувся Форум ODESSA HOSPITALITY INDUSTRY FORUM. Уже відомі завдяки аналогічному заходу у Львові, організатори форуму — аутсорсингова компанія Milina Outsourcing і профільне видання Отельер&Ресторатор — поставили на меті об’єднати професіоналів індустрії гостинності та експертів консалтингу для обміну досвідом.

«Сьогодні в Україні щороку зростає потік туристів. Готелі реагують збільшенням пропозиції на ринку послуг розміщення. Проте в кожного регіону є свій цільовий ринок. Будівництво об’єктів без попередньої оцінки того, які об’єкти та для кого потрібно будувати, без розрахунку середніх витрат на номер, не приносить результату. Крім цього, в багатьох куточках нашої країни ще діють колишні стандарти обслуговування гостей у готелях. Саме тому мета наших форумів — принести досвід провідних готельєрів і лідерів ринку в регіони, тим самим давши потужний поштовх до розвитку готельної інфраструктури», — поділилася враженнями від Форуму директор Milina Outsourcing Людмила ПЕТРУК.

Під час події управлінці готельно-ресторанного бізнесу в Україні обговорили важливі питання, які стосуються розвитку поточних проблем і завдань готельно-ресторанної індустрії регіону й країни в цілому. Зокрема було порушено питання управління готелем, маркетингу та продажів, управління персоналом... Також обговорили особливості ведення ресторанної справи, фінансового управління, інновацій і технологій в індустрії.

«Наш форум спрямований більше не на інвестиційну діяльність, а на інноваційну. Учасників дуже хвилювала тема просування готелю, як можна використати інтернет-технології та соціальні мережі як канали продаж. Також було дуже багато дискусій на тему сервісу, того, яким він повинен бути», — розповіла співорганізатор Форуму Тетяна МАРУЩАК.

Одним із основних питань розвитку сучасного готельно-ресторанного бізнесу, на думку управляючого готелем VILLA ELENA Олексія Волошина, є питання кваліфікації власників готельно-ресторанного бізнесу. Як зазначив він, усе більше готелів і ресторанів, які з’являються у великих і малих містах України, будуються й відкриваються людьми, які не мають досвіду й належних знань в індустрії готельно-ресторанного бізнесу. «Гадаю, лише близько 30 відсотків готелів та ресторанів, що відкрилися за останні півтора року, належать людям, які працюють у цій індустрії успішно, отримують прибуток і з цього прибутку відкривають нові заклади. Особливо це стосується маленьких готелів — до 30 номерів. Як правило, за словами Волошина, власник такого закладу успішно займається промисловим бізнесом чи будь-яким іншим. Але, приміром, у його дружини чи в нього виникає бажання відкрити власний готель. І от такі заклади працюють, як правило, безуспішно, передусім через недостатню кваліфікованість власника. У такому випадку він приймає рішення про зниження ціни за номер. Але коли зі ста готелів 50 знижують ціну, то іншим 50 готелям уже більш нічого не залишається, окрім того, щоб занижувати ціну», — говорить ВОЛОШИН. На його думку, це призводить до появи тенденції, яка спостерігатиметься й наступні півтора року в Одесі та Львові, й уже відбулася в Києві після чемпіонату з футболу. Це — обвал цін.

А от цьогорічний туристичний сезон закінчився для українського Півдня не надто вдало, підсумували на Форумі управлінці. І це, за словами Волошина, є результатом впливу ряду факторів. «Цьогорічним сезоном власники не дуже задоволені. Це пов’язано з тим, що в Європі — криза, і такі традиційно популярні місця, як Кіпр, Греція, Хорватія, Чорногорія, з метою привабити більше клієнтів, почали знижувати ціни. У результаті нові готелі коштували по 70—80 євро за добу. За таку ціну в Криму чи Одесі можна зняти номер в дуже опосередкованих готелях, де якість обслуговування набагато гірша. Гадаю, в ці країни цього року був більший потік відпочивальників і з України, й із Росії, які становлять 50 відсотків відпочивальників у нас. Це — один із факторів, але він є основним із тих, які ми обговорювали з нашими гостями», — зазначив Волошин.

Що стосується тенденцій, але вже локального характеру, то президент Асоціації туризму в Одесі Іван ЛІПТУГА зазначає збільшення кількості готелів у Одесі: «2010 року в місті було близько ста готелів. Сьогодні цей показник збільшився майже вдвічі й становить 215 готелів. У основному — це міні-готелі. Нових великих готелів у нас будують небагато. У зв’язку з тим, що в Одесі туризм має поки що сезонний характер, і літній сезон починається наприкінці квітня й триває до кінця вересня, готелі в Одесі практично всі завантажені. А середнє навантаження в період не сезону коливається від 30% до 50%, залежно від заходу, який відбувається в місті. Аналізуючи розвиток туристичного бізнесу, можу сказати, що за найближчі кілька років відбудеться збільшення готелів ще приблизно вдвічі. Тому що практично кожен власник готелю, який цим займається, планує розвиватися й будувати додаткові готельні потужності. І я вважаю, що вони будуть заповнені, оскільки наразі вектор туризму є одним із основних векторів економічної політики міста».

Марія ЮЗИЧ
Газета: 
Рубрика: