Якби ви вчились так, як треба, то й мудрість би була своя.
Т. Г. Шевченко
Кожен громадянин України від свого народження проходить дитячий садочок, школу, далі СПТУ чи коледж, університет, інститут. Дехто і не проходить цього шляху сповна, але в більшості своїй — так. І все це — Міністерство освіти. І тому без емоцій і довгих дебатів можна висловити точну думку. В тому, що наше суспільство хворе і породжує сепаратистів, винне також і наше рідне Міністерство освіти. І цей факт треба сприйняти належно, і Міністерству освіти вжити термінових заходів у галузі виховання і навчання.
Коли по телебаченню показують діток 3—4 років, які співають гімн України, то бачиш і переконуєшся в тому, що ось у цьому садочку робота йде в правильному напрямку. А в інших? А як нагороджено вихователів за ту важку патріотичну роботу, виховну та навчальну? І якби таке виховання і навчання тривало б аж до закінчення освіти і отримання спеціальності, то переконаний, що такі молоді люди не бігали б із автоматами і не розстрілювали б жителів міст і сіл.
Як же організувати виховну і освітянську роботу в навчальних закладах?
Перше. Вчитель. Він повинен бути патріотом своєї держави. Це найперша людина в селі та в місті. Вона навчила і вивела в світ і токаря, і голову міськради, і міністра, і президента. Вчитель повинен бути всебічно розвинений і не відставати від часу. Це інтелігент. Відповідно і його заробітна плата повинна бути не мізерна. Але й навантаження інтелектуальне він спроможний підняти будь-яке. Тобто це спеціаліст високого ґатунку і організатор, і вихователь неабиякий.
Друге. У школі ввести предмет «Національно-патріотичне виховання». Де вивчати досягнення вітчизняної науки і техніки, біографії вітчизняних винахідників, військових і політичних діячів, композиторів, поетів і прозаїків, тобто всіх творчих людей, які дали і дають світові відкриття і шедеври науки та мистецтва. На жаль, часто у наших школах на трьох портретах — Т. Шевченка, Л. Українки та І. Франка — і закінчується галерея українських творчих людей. Не кажучи вже про місцевих художників, композиторів, диригентів тощо. Такий предмет вивчення свого краю і людей потрібен.
Третє. Предмет «Музика і співи» повинен бути від першого класу до випускного. Пісня — це і література, і народна творчість, і історія, і вивчення того ж гімну, і традиції, вивчення біографій композиторів...
Четверте. Збільшити кількість годин для вивчення української мови та літератури.
П’яте. Історія. Хто цю бідну історію України не перероблював! І все якісь знаменитості! Та під свій лад. А треба вже до нового навчального року-2014 видати історію України. Правдиву.
Без високого національно-патріотичного виховання здорове і культурне суспільство не збудуєш.