Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Про «Мрію»: її роботу і законсервовану «сестру»

Сьогодні-завтра гордість українського авіапрому вирушить з Австралії до Німеччини
16 травня, 2016 - 19:20
ФОТО З САЙТА AU.NEWS.YAHOO.COM

На вихідних українські соцмережі сколихнула потужна інформаційна хвиля. Тисячі користувачів розмістили на своїх сторінках посилання на відео з приземленням українського літака Ан-225 «Мрія» в австралійському місті Перт, де його зустрічали майже 15 тисяч людей.

Люди пишуть, що відчувають гордість за Україну, і порівнюють рейс «Мрії» з... перемогою Джамали на Євробачені.

«Лечу сьогодні додому. Сиджу в аеропорту Мюнхена і читаю про нашу «Мрію». Гордість переповнює, і накочуються сльози радості на додаток до перемоги Джамали. Як зараз пам’ятаю той день, коли ми з батьками спостерігали перший політ в Гостомелі та як мій батько-інженер говорив, що не скоро ще обженуть цю розробку. Вже пройшло 28 (!) років, а «Мрія» все ще лідирує! І Україна повинна! Всупереч всім бідам, які на неї звалилися, всупереч всім жадібним і ненаситним чиновникам! У нас занадто багато талановитих і розумних людей, щоб ми що-небудь не придумали: як нам всім зробити наше життя кращим. Як нам отримувати плюси по заслугах, якщо чесно і продуктивно трудиться на благо наших сімей, команд, бізнесів і вітчизни; слухати і чути один одного, щоб домовлятися і разом творити. Як конструкторське бюро Антонова — разом ми — сила!», — написала директор Майкрософт Україна Надія Васільєва.

«Мрія» привезла до Австралії з Праги 117-тонний генератор. Ан-225 — єдиний у світі літак, здатний перевозити вантаж такої ваги. Генератор замовив місцевий завод. Скільки коштував фрахт «Мрії»— керівництво не каже.

На своєму шляху з Європи до Австралії лайнер робив три технічні зупинки: у Туркменістані, Індії та Малайзії.

Літак пробуде в Перті близько двох днів. Лише розвантаження триватиме понад 12 годин. Для цього розробили цілу систему з тросів, блоків і кількох підйомних кранів. Коли роботи завершаться, Ан-225 вирушить до Німеччини.

Перший комерційний політ «Мрія» здійснила 14 років тому — 31 січня 2002 року — зі Штутгарта до королівства Оман із вантажем 187,5 тон продуктів харчування для американських військових. З того часу «Мрія» стала у ряду з «Русланом» «робочою конячкою» в парку літаків «Авіаліній Антонова» завдяки можливості транспортування об’єктів, які раніше не можна було перевезти повітрям (локомотиви, 150-тонні генератори тощо).

За даними пресс-служби ДП «Антонов» максимальна маса вантажу, який може перевезти «Мрія», 250 тонн, дальність польоту з вантажем 200 тонн всередині фюзеляжу — 4000 км. Всередині вантажної кабіни, довжина якої 43,3 метра, а ширина — 4,4 метра, можна перевозити вертольоти, універсальні авіаційні та морські контейнери, легкові автомобілі, автосамоскиди, а також інші види самохідної та несамохідної техніки.  

«Мрія» — найбільший та найпотужніший у світі транспортний літак, створений київським конструкторським бюро імені Антонова. Ім’я крилатому велетню дав вже покійний Генеральний конструктор Петро Балабуєв. За його словами, «Мрія — це безкрайність людської думки та бажання, те, що веде нас вперед та ніколи не зникне, поки живе на планеті людина».

Ан-225 було створено в першу чергу для потреб радянської космічної програми в частині транспортування вантажів, зокрема, космічних кораблів багаторазового використання «Буран» і компонентів ракетної системи «Енергія».

Розробка літака почалась у 1985 році й тривала рекордно короткий час — 3,5 року. За основу «Мрії» були використані агрегати літака Ан-124 «Руслан».

Дослідний зразок Ан-225 здійснив свій перший політ 21 грудня 1988 року. Командиром екіпажу випробувачів був Герой України Олександр Галуненко. Вже в березні 1989 року в одному польоті «Мрія» встановила 106 світових рекордів.

Нині функціонує лиш один літак Ан-225. Будівництво другого було практично завершене в кінці 1980-х, згідно з радянською космічною програмою. З розпадом Радянського Союзу і закриттям програми «Енергія-Буран» другий Ан-225 було законсервовано. Він, за деякими даними, готовий на 60—70%.

ЦІКАВІ ФАКТИ

•  Кодове ім’я Ан-225 в НАТО — Cossack.

•  Ан-225 «Мрія» зіграв одну з головних ролей в епізодах про руйнування Лас-Вегаса у фільмі «2012». Правда, його, чомусь, автори вирішили назвати «АНТОНОВ 500» (англ. «ANTONOV 500»). Для фільму створили першу у світі комп’ютерну модель Ан-225 з найвищим рівнем деталізації.

•  27 вересня 2012 року під час проведення авіасалону Авіасвіт-XXI у фюзеляжі Ан-225 на висоті 10500 м відбувся найвищий у світі картинний показ. Тоді всередині «Мрії» було розміщено 500 картин, авторами яких є 90 художників. Цей рекорд було зафіксовано в Книзі рекорді Гіннеса.

•  Всього «Мрія» встановив 240 світових рекордів, що є абсолютно безпрецедентним випадком в авіації.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: