Мотиватор, засіб пропаганди, реклама — все це про плакат. Організатори проекту «Ефемероїди. ХХ століття у плакаті» прагнуть простежити механізми формування шаблонів сприйняття через ретроспективу історії мистецтва плаката. Виставка складається з трьох сегментів: «Війна», «Тоталітаризм» і «Людина». Ефемероїди — визначення, придумане фахівцями Музею дизайну в Цюріху, що, на думку організаторів проекту в «Мистецькому Арсеналі», якнайкраще передає сутність плаката. А саме, як значиться у тексті до виставки, «швидкоплинність фізичного існування цього клаптика паперу та мінливість ідей і стереотипів, створених за його допомогою».
До речі, які асоціації викликає у вас плакат на фото? Вінценосні особи, міфічні звірі, усілякі здобутки індустріальної доби... Називається робота «Глибоке вшанування від «Нестле», створена 1897 року у Франції Альфонсом Мухою, відомим чеським художником. Перевірте вплив строкатих зображень на свою свідомість — виставка «Ефемероїди. ХХ століття у плакаті» триває у Національному культурно-мистецькому та музейному комплексі «Мистецький Арсенал», що у Києві, до 27 листопада.
ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»