Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Потрібні ветеринари... для роботів

Британський парламент закликав готувати школярів до конкуренції зі штучним інтелектом
24 лютого, 2017 - 11:41

Парламент Великобританії вважає, що система освіти повинна адаптуватися до мінливого ринку праці і відмовитися від викладання застарілих навичок, щоб не сформувати «безуспішний клас». Депутати також рекомендують уряду створити комітет з контролю за ШІ, поки його прогресом ще можна управляти.

Представники парламентського Комітету з науки і технологій вважають, що освітній системі потрібно перебудуватися і підготуватися до нових реалій, які чекають на сучасних школярів. У центрі уваги мають бути предмети, з якими машини ще тривалий час не зможуть вправлятися досить добре. Водночас немає сенсу навчати школярів навичок, які нікому не будуть потрібні через 10—20 років. Парламентарі пропонують уряду вжити заходів, поки не стало надто пізно.

«Наукова фантастика поступово перетворюється на науковий факт, і ШІ відіграватиме дедалі більшу роль у нашому житті в найближчі десятиліття», — зазначила Таня Матіас, одна з голів комітету. На її думку, сучасний шкільний розклад не відповідає вимогам четвертої промислової революції.

Зокрема в британських школах недостатньо високий рівень викладання інформатики, а учні не мають уявлення про базові принципи роботи ШІ. Найцінніші навички в майбутньому — це вміння швидко вирішувати завдання і підходити до них творчо. Також школярам слід частіше працювати над проектами спільно, оскільки в майбутньому люди працюватимуть разом із роботами.

Батькам теж треба замислитись. «Думаю, батькам варто віддавати собі звіт, що вже зараз вони самі можуть виконувати частину роботи свого лікаря або бухгалтера, а значить скоро ця частина відійде [до ШІ]», — зазначила голова парламентського комітету Таня Матіас. Юридична практика і бухоблік перейдуть у владу роботизованих систем швидше, ніж садівництво, і це варто враховувати під час вибору кар’єри.

Комітет також радить уряду взятися за контроль над штучним інтелектом. Як приклад парламентарі навели випадок із додатком Google для класифікації зображень, який визнає фотографії з афроамериканцями як фотографії з горилами. Не можна допускати, щоб у ШІ-системах від початку була закладена дискримінація.

Як зазначає The Guardian, нещодавно викладач Єврейського університету в Єрусалимі Ювал Ноа Харарі сказав, що ШІ призведе до формування «безуспішного класу». «Коли сучасним учням виповниться 40—50 років, усе, що вони вивчали в школах і коледжах, буде нерелевантним. Щоб мати роботу і не випасти з реальності, треба постійно перевинаходити себе знову і знову, швидше і швидше», — вважає Харарі.

За даними EdTechXGlobal і IBIS Capital, до 2020 року інвестиції в освіту і навчання досягнуть $252 млрд. Значна частина цих коштів піде на перетворення існуючої освітньої моделі, яка об’єктивно застаріла. Через чотири роки лише у Британії виникне попит на 2,3 млн співробітників, які володіють цифровими спеціальностями. При цьому, за статистикою компанії Intel, лише 10% шкіл пропонують хоч якесь навчання роботи з комп’ютером.

У цих умовах виграшною може виявитися стратегія Google, яка запустила відкриту освітню платформу Project Bloks для навчання дітей інформатики з 5 років.

Щоб зрозуміти, як зміниться ринок праці найближчими роками, можна ознайомитися з рейтингами професій майбутнього. Серед них — міські фермери, наномедики, фахівці з голографічної телепортації і ветеринари для роботів. Цінуватимуться соціальний інтелект, гнучкість, підприємницька жилка і здатність швидко і безперервно навчатися.

Юлія КРАСИЛЬНІКОВА, https://hightech.fm
Газета: 
Рубрика: