Нагадаємо, до хачатурянівського «Спартака» знаменитий хореограф звертався двічі. 1965 року у Львові Анатолій Федорович першим прочитав партитуру сучасного азербайджанського композитора, втіливши у пластиці всю різноманітну палітру пристрастей твору. Це була філософська притча. А через 12 років у Києві Шекера зробив абсолютно іншу виставу, яка вже чотири десятиліття (!) є візитівкою столичного балету. До речі, саме Анатолій Федорович перший познайомив глядачів з цим твором — на чотири років раніше за Юрія Григоровича, який поставив «Спартака» в Большому театрі, — і дав довге сценічне життя цьому балету Арама Хачатуряна.
— Це один із шедеврів А. Шекери, — вважає хореограф Віктор ЯРЕМЕНКО. — Він анітрохи не застарів, на ньому зростають і навчаються молоді артисти нашого театру. «Спартак» можна назвати чоловічим спектаклем, у якому прекрасні, складні партії для танцівників, і не лише для солістів, а й кордебалету. Балет дуже динамічний, він вимагає від усіх виконавців самовіддачі.
А генеральний директор Національної опери України Петро ЧУПРИНА додає: «Балет «Спартак» — справжня хореографічна перлина, яка збагачує нашу репертуарну палітру. Це вистава європейського масштабу! У «Спартаку» задіяна значна частина трупи, а щоб виконувати провідні партії, потрібна майстерність артистів екстра-класу. Балетомани зі стажем, напевно, пригадають перших виконавців: Валентина Лебедя, Вадима Федотова (Спартак), Валерія Ковтуна, Віктора Рибія (Красс), Елеонору Стебляк, Людмилу Сморгачову (Фрігія), Раїсу Хілько, Катерину Родіонову (Егіна). За сорок років ця вистава завжди проходить з аншлагами!»
У четвер у головних партіях виступлять лауреати Премії ім. А. Ф. Шекери Дмитро Чеботар (Спартак) та Ольга Голиця (Фрігія), а також Ян Ваня (Красс) та Олена Філіп’єва (Егіна).