Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Далекобійники емігрують

Українські перевізники знайшли спосіб створити конкуренцію європейським колегам
1 березня, 2018 - 12:49
ФОТО З АРХІВУ «Дня»

У світлі поліпшення відносин України і Європи, зокрема після запровадження безвізу, дедалі більше українських підприємців наважуються відкривати свої компанії у країнах Шенгену. Про це заявив директор групи компаній PRIME Дмитро Льоушкін.

«Серед українських вантажоперевізників розпочався справжній ажіотаж з відкриття своїх компаній у Європі. Чому? Це вигідно. І нескладно реалізувати на практиці», — заявляє Льоушкін.

За словами підприємця, найчастіше свої нові європейські компанії українські перевізники реєструють у Польщі. Потім вони за копійки купують собі автопарк фур, що були в користуванні, і приганяють їх в Україну. Тут їх миють, ремонтують, фарбують — і фури як новенькі. Водіїв теж наймають українських. Чому? По-перше, багато співвітчизників усіма правдами й неправдами прагнуть виїхати працювати в Європу, тому охочих працевлаштуватися хоч відбавляй. По-друге, в Україні дуже дешева робоча сила.

«Вимальовується дуже вигідна бізнес-модель. Там організував компанію і найняв людей. Загнав фури в Україну і залив повні баки дешевим пальним на українських АЗС. Слід сказати, воно значно дешевше, ніж в Європі! Значно! Потім узяв невеличке замовлення на перевезення, скажімо, Україна — Польща. Виконав його, і в тебе залишилася заправлена дешевою соляркою машина. Бери і виконуй замовлення по Європі за їхніми тарифами. Очевидна вигода. Українці зараз навіть поляків потіснили, тому що ті не можуть із нашими конкурувати за ціною фрахту. Невеличке уточнення: аби було зрозуміліше, повних баків вистачить, аби «долетіти» десь до Берліна. Тобто обслужити територію десь у радіусі 800 км від українського кордону. Коли пальне закінчується — знову в Україну, заправився і далі в Європу. І це можна повторювати без кінця», — пояснює експерт.

Звичайно, за словами Льоушкіна, за такою моделлю дуже по Німеччині, Франції, Голландії та Іспанії не покатаєшся. Але те, що неподалік, — стає цікавим.

«Це перспективний напрям, і він розвиватиметься й надалі. Інші моделі роботи, наприклад, по Україні вантажі катати чи в бік Росії налаштовуватися, Сибір підкоряти — неактуально, безперспективно і ризиковано», — резюмує директор групи компаній PRIME Льоушкін.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: