Altaroma — відома італійська платформа для дизайнерів-початківців, де традиція тісно переплітається з експериментом, місце зустрічі мистецтва, моди і культури. Altaroma покликана популяризувати Made in Italy, поєднуючи італійські модні тенденції з тенденціями інтернаціональними і з тенденціями інших культур. Періодично на базі цієї асоціації відбуваються модні покази, конкурси, проєкти. Цього літа Altaroma разом з Римською академією образотворчих мистецтв показували конкурсні роботи найкращих студентів навчального закладу. Серед них — Світлана Пасірська зі своєю колекцією «Чічка». Українка здобула відзнаку в номінації «Креативність і якість пошиття».
За словами Світлани, потрапити на показ було непросто, адже перед цим роботи ретельно відбирало журі — викладачі академії, провідні модні критики. «Моя колекція нараховує шість повноцінних образів, в яких відображено гуцульські традиції одягу. Наприклад, багато мотивів взято зі способу пошиття і декорації гуцульського сардака і гуцульського зимового верхнього одягу загалом, — розповідає Світлана. — Оскільки я навчалася в Косівському училищі декоративного прикладного мистецтва, це все мені надзвичайно близьке. Я не можу не використовувати українські мотиви в своїх роботах, вони течуть у моїй крові. Одяг, який увійшов в колекцію, — це одяг для сміливої, впевненої в собі жінки. Думаю, це видно з яскравої гами кольорів. Колекція покликана створювати свято серед будня, підносити настрій жінки».
Родзинкою своєї колекції Світлана вважає саме оздоблення одягу — майже у кожній моделі використані традиційні гуцульські помпони, вишиті і вив’язані деталі, орнаменти української хустки.
«Сьогодні важливо інтерпретувати народну культуру на сучасний лад. Традиції не повинні бути консервативними, інакше вони відходитимуть у забуття. Потрібно ж нести народну культуру в маси, представляти її широкій публіці. Я рада, що завдяки цьому показу відбувся своєрідний культурний обмін і італійська публіка мала нагоду ознайомитися з частинкою української культури».
Світлана розповіла, що має вже багато планів і ідей для наступних показів. Також дівчина мріє про власний бренд, над яким планує працювати в найближчому майбутньому.