«Ацис і Галатея» стане першою українською сценічною реалізацією цього оперного твору Генделя. До постановки залучені німецький диригент Йорг Халубек, українська режисерка Тамара Трунова та українські дизайнери Finch.
— Кожна людина, яка цікавиться оперним мистецтвом, не зможе зрозуміти його без певних імен. І одне з них — Георг Фрідріх Гендель. Можна сперечатися про те, у який спосіб це робити — на сучасних інструментах чи на копіях історичних інструментів, на великій чи на камерній сцені. Але опери Генделя в Україні мають звучати; це той musthave, без якого навряд чи можна вважати наше оперне середовище часткою європейського простору», — говорить програмна директорка OpenOperaUkraine Анна ГАДЕЦЬКА. — Невеличке дослідження, проведене командою проєкту, дає підстави стверджувати, що генделівські оперні твори ніколи не ставилися в українських театрах силами українських артистів. Винятком є спільна постановка опери «Дейдамія», здійснена в Оперній студії Київської консерваторії 1980 року (в межах співпраці нашого музичного вишу з Лейпцизькою вищою школою музики і театру.
OpenOperaUkraine культивує історично-поінформоване виконавство — тобто максимальну наближеність стилістики виконання до того, як ця музика звучала у часи її створення. Тому в оркестрі зібрані виконавці на копіях історичних інструментів, а диригентом запрошено авторитетного фахівця з барокового виконавства — органіста, клавесиніста і диригента Йорга Халубека. На його рахунку — понад 20 постановок барокових опер. Він також є професором класу історичних клавішних інструментів у Штутґартській вищій школі музики. Виконання старовинної музики в Україні немає такої давньої історії й традицій, як у Європі — там уже змінилося декілька поколінь послідовників історично-поінформованого виконавства. Однак Йорг Халубек схвально оцінює роботу оркестру: «Зовсім не відчуваю різниці у професійній підготовці українських та європейських музикантів. Крім того, вони дуже відкриті, з готовністю йдуть на контакт з музикою. А зрештою саме це — найважливіше».
Звична для проектів OpenOperaUkraine освітня складова, крім широкої інформаційної підготовки в соцмережах, цього разу представлена відкритою оркестровою репетицією, що відбулася на початку вересня, та майстер-класом з клавесину від диригента-постановника Йорга Халубека. Також рік тому в Києві для солістів, відібраних на «Ациса і Галатею», за сприяння Українського культурного фонду відбулися майстер-класи з барокового співу від Ольги Пасічник (Україна — Польща) — про це писав «День». У проекті візьмуть участь два склади виконавців. Так, 13 жовтня партію Ациса виконає запрошений гість — італійський співак Леонардо Кортеллацці.
Одна з важливих ідей проєкту «Нарешті Гендель» — залучення нових глядачів. «Омолодження оперної аудиторії — проблема не лише в Україні, а й у Європі, — коментує генеральна продюсера OpenOperaUkraine Галина ГРИГОРЕНКО. Це один із магістральних напрямків роботи провідних театрів. Дуже важко зацікавити молодь оперою, якщо історії, які відбуваються на сцені, не про неї. Тому ми й вирішили запросити до співпраці український дизайнерських дует Finch та режисерку Тамару Трунову».
Два прем’єрних покази в Києві, звісно, не зможуть охопити всіх, хто вже давно чекає на першу українську постановку Генделя. Тому завдяки підтримці Українського культурного фонду 12 жовтня на каналі OpenTheatre буде здійснюватися онлайн-трансляція «Ациса і Галатеї».
Проєкт реалізується за підтримки Українського культурного фонду, програми Сulture Bridges, Національної спілки театральних діячів України, Італійського інституту культури в Україні, Посольства Італійської Республіки в Україні, ОО «Академія давньої музики Леополіс» (Львів).