В умовах, коли показник інфляції за останній рік становить 5,1 %, спостерігається фактично промислова дефляція, показник облікової ставки на рівні 15,5 % можна було б вважати саботажем на шляху пом’якшення монетарної політики.
До зниження облікової ставки Правління підштовхнула як різка критика з боку Ради НБУ, громадськості. Діяльність Правління НБУ, яке стримує зниження облікової ставки завдає суттєвого удару по подальшому економічному зростанню, сповільненню кредитування економіки, зростанню дисбалансів у зовнішній торгівлі.
Це ще раз доводить, що теперішня політика НБУ, що підтримується зовнішніми та внутрішніми фінансовими спекулянтами, є ситуативною, не підкріпленою реальними науковими обґрунтуваннями, спрямована на збільшення залежності від зовнішнього фінансування та робить Україну вразливою до екстраординарних подій на зразок криз 1998 та 2008 пр.
Повільне зниження облікової ставки на тлі низької інфляції робить неможливим кредитування великих підприємств у національній валюті. Це також є «перегрівом» монетарної політики, коли значення інфляції нижчі за інфляційний таргет можуть становити реальну небезпеку для подальшого зростання ВВП та наповнення Державного бюджету. Грубі помилки правління НБУ в кінці минулого на початку цього року з встановлення облікової ставки на основі хибних припущень і прогнозів мають далекосяжні наслідки і, можливо, мають ознаки спрямованого саботажу політики прискореного розвитку країни. Можна сказати, що відновлення кредитування в 2019 провалено. Навіть якщо Правління Нацбанку знизило б облікову ставку на 3% на засіданні 12 грудня, це кардинально не переламає ситуацію — починати зниження ставки потрібно було ще навесні (про що я говорив і писав неодноразово). В даний час реальна ставка для України має становити до 10% річних (рівень нейтральної ставки для України — 3%), враховуючи також теперішній рівень інфляції за індексом споживчих цін.