Тринадцять років тому у цьому місяці на сторінках «Дня» з’явилася перша публікація Проекту Синдикату. Так почалося плідне й тривале співробітництво. Відтоді читачі «Дня» мали змогу ознайомитися із 2 тис. 19 статтями, у яких містився глибокий аналіз та коментарі, що їх написали на замовлення Проекту Синдикат найвідоміші у світі авторитетні лідери.
За ці роки, світ медіа зазнав бурхливих та швидких змін. Цифровий вибух та останні економічні потрясіння призвели до скорочення накладів і зменшення прибутку більшості газет. У той час як видавці намагаються вибратися зі скрутного становища, яке спіткало цю галузь, вони продовжують виконувати глобальну місію, яка має величезне значення. Газети все ще охоплюють на 17% більше читачів, ніж Інтернет.
А на ринках, що розвиваються, друковані медіа є потрібним продуктом і виглядають по-справжньому вигідними — налаштовані для значного зростання у цьому десятилітті.
«Тираж — це як сонце. Він продовжує зростати на Сході та падати на Заході», — сказав на нещодавній конференції редакторів світових медіа виконавчий директор Світової асоціації газет і видавців новин Крістоф Райсс. Для країн, де рівень проникнення Інтернету все ще незначний, друковані медіа залишаються надзвичайно потужним джерелом інформації. В Індії, наприклад, кількість платних щоденних видань сягає нині 2 тис. 700, що на 44% збільшилося з 2005 року. Тим часом, доходи друкованих медіа зростатимуть на 9% упродовж наступних чотирьох років.
Для видавців на усталених ринках, між тим, постала проблема покращання ситуації друкованих медіа, що полягає в ще більшому поширенні спектру цифрових продуктів та каналів збуту. Роль платного змісту в цьому неоцінена. В багатьох аспектах цифровий вибух, масовий потік інформації та буяння контенту зіграли на користь газетам, які стали робити ставку на якість інформації і тим самим виділятися з-поміж інших. Коли інформація постійно надходить і ніколи не закінчується, то щось на зразок платного і обробленого контенту, який пропонують газети стає дедалі ціннішим. Дійсно, газети працюють подібно якісним фільтрам у новинному ландшафті, який легко може домінуючим.
Якщо ближче придивитися до еволюції газетного ДНК, ми побачимо, що фокус зміщується у площину більш осмисленого змісту: оглядів та коментарів. Дедалі більше видавців використовують платний контент як спосіб відрізнити себе від конкурентів, які працюють у режимі online та offline. Також існує суто практична потреба у цього розвиткові, оскільки зміст розпадається на ще менші одиниці (взяти хоча б Twitter чи блогінг) і на дедалі більшу кількість та різноманітність, тобто існує чітка потреба у глибшому аналізі та більш широкому контексті.
Заглядаючи наперед, у той час як газети стикаються з новими викликами в усіх середовищах, Проект Синдикат відправляється у цю подорож зі своїми партнерами в усьому світі. Розширюючи свою платформу співпраці задля того, щоб проникнути в партнерства з цифровими та традиційними каналами, разом ми стаємо значно краще оснащені задля того, щоб увійти до ери нових медіа. Зараз настав наш шанс для інновацій та вироблення нових підходів — це дійсно захоплюючий час!
ДОВIДКА «Дня»
«День» став першою і єдиною серед українських видань якісною газетою України, яка почала співпрацювати із Проектом Синдикат ще 1997 року. Нині міжнародна асоціація якісних видань Проекту Синдикат об’єднує майже півтисячі щоденних друкарських видань у 150 країнах із загальним тиражем понад 56 млн. примірників. Проект Синдикат надає щомісяця 41 серію публікацій і одну щотижневу серію коментарів на різні теми, починаючи з економіки та міжнародних відносин аж до науки та філософії. Таким чином, ця організація допомагає читачам по всьому світі розуміти проблеми та можливості, які формують їхнє життя.