Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Еволюція газетної ДНК

Фокусуймося на глибшому осмисленні
21 жовтня, 2011 - 00:00
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Тринадцять років тому у цьому місяці на сторінках «Дня» з’явилася перша публікація Проекту Синдикату. Так почалося плідне й тривале співробітництво. Відтоді читачі «Дня» мали змогу ознайомитися із 2 тис. 19 статтями, у яких містився глибокий аналіз та коментарі, що їх написали на замовлення Проекту Синдикат найвідоміші у світі авторитетні лідери.

За ці роки, світ медіа зазнав бурхливих та швидких змін. Цифровий вибух та останні економічні потрясіння призвели до скорочення накладів і зменшення прибутку більшості газет. У той час як видавці намагаються вибратися зі скрутного становища, яке спіткало цю галузь, вони продовжують виконувати глобальну місію, яка має величезне значення. Газети все ще охоплюють на 17% більше читачів, ніж Інтернет.

А на ринках, що розвиваються, друковані медіа є потрібним продуктом і виглядають по-справжньому вигідними — налаштовані для значного зростання у цьому десятилітті.

«Тираж — це як сонце. Він продовжує зростати на Сході та падати на Заході», — сказав на нещодавній конференції редакторів світових медіа виконавчий директор Світової асоціації газет і видавців новин Крістоф Райсс. Для країн, де рівень проникнення Інтернету все ще незначний, друковані медіа залишаються надзвичайно потужним джерелом інформації. В Індії, наприклад, кількість платних щоденних видань сягає нині 2 тис. 700, що на 44% збільшилося з 2005 року. Тим часом, доходи друкованих медіа зростатимуть на 9% упродовж наступних чотирьох років.

Для видавців на усталених ринках, між тим, постала проблема покращання ситуації друкованих медіа, що полягає в ще більшому поширенні спектру цифрових продуктів та каналів збуту. Роль платного змісту в цьому неоцінена. В багатьох аспектах цифровий вибух, масовий потік інформації та буяння контенту зіграли на користь газетам, які стали робити ставку на якість інформації і тим самим виділятися з-поміж інших. Коли інформація постійно надходить і ніколи не закінчується, то щось на зразок платного і обробленого контенту, який пропонують газети стає дедалі ціннішим. Дійсно, газети працюють подібно якісним фільтрам у новинному ландшафті, який легко може домінуючим.

Якщо ближче придивитися до еволюції газетного ДНК, ми побачимо, що фокус зміщується у площину більш осмисленого змісту: оглядів та коментарів. Дедалі більше видавців використовують платний контент як спосіб відрізнити себе від конкурентів, які працюють у режимі online та offline. Також існує суто практична потреба у цього розвиткові, оскільки зміст розпадається на ще менші одиниці (взяти хоча б Twitter чи блогінг) і на дедалі більшу кількість та різноманітність, тобто існує чітка потреба у глибшому аналізі та більш широкому контексті.

Заглядаючи наперед, у той час як газети стикаються з новими викликами в усіх середовищах, Проект Синдикат відправляється у цю подорож зі своїми партнерами в усьому світі. Розширюючи свою платформу співпраці задля того, щоб проникнути в партнерства з цифровими та традиційними каналами, разом ми стаємо значно краще оснащені задля того, щоб увійти до ери нових медіа. Зараз настав наш шанс для інновацій та вироблення нових підходів — це дійсно захоплюючий час!

ДОВIДКА «Дня»

«День» став першою і єдиною серед українських видань якісною газетою України, яка почала співпрацювати із Проектом Синдикат ще 1997 року. Нині міжнародна асоціація якісних видань Проекту Синдикат об’єднує майже півтисячі щоденних друкарських видань у 150 країнах із загальним тиражем понад 56 млн. примірників. Проект Синдикат надає щомісяця 41 серію публікацій і одну щотижневу серію коментарів на різні теми, починаючи з економіки та міжнародних відносин аж до науки та філософії. Таким чином, ця організація допомагає читачам по всьому світі розуміти проблеми та можливості, які формують їхнє життя.

Грег ІВАНОВ, голова цифрового відділення Проекту Синдикат, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: