Наприкінці жовтня у столиці Франції відбувся так званий Арт-тиждень, під час якого в місті пройшли 5 великих міжнародних арт-ринків та багато невеличких виставок. Одну з них – «99,9 experimental exhibition» – організувала українська художниця Зоя Скоропаденко.
За словами мисткині, в Парижі вперше цього року замість відомого історичного арт-ринку FIAC, який не витримав жорсткої конкуренції (ринок було скасовано через проблеми з його стандартним місцем проведення – Grand Palais), відбувся найбільший у світі арт-ринок Miami Bаsel Paris+.
Багато парижан та французів проігнорували «новачка» через лояльність до FIAC, але це не завадило Bаsel Paris+ отримати тисячі відвідувачів.
У той же самий час у центрі Парижа відбувався ще один арт-ринок «Asia Now», на якому, як то не дивно, посеред творів азійських художників можна було побачити роботи українських митців. Зокрема – роботу Станіслави Пінчук на стенді Сінгапурської галереї Yavuz. А на стенді Спеціальних проектів Пінгшанський музей мистецтва з Китаю разом з компанією AiKa в рамках музею віртуальної реальності DSLCollection представили Vr-ART Ukrainian проект – презентацію віртуальної кімнати українського мистецтва, в якій, зокрема, можна було побачити роботи харків’янина Романа Мініна.
На першому африканському арт ринку “AKAA Also Known As Africa” українські митці не були представлені, проте Зоя Скоропаденко, яку було запрошено в якості гостя на ринок, побачилася з багатьма своїми африканськими колегами з Конго та Мадагаскару, з якими в неї заплановано багато спільних арт-проектів на наступний рік.
Виставка «99,9»
У ті самі дні за 300 метрів від Notre Dame de Paris Зоя Скоропаденко, разом зі своїми друзями із «Мистецького кола Зої» та галереєю The Meloy Art, зорганізувала експериментальну виставку, на якій можна було не тільки помилуватися на шедеври відомих митців минулого, а й купити не менш прекрасні шедеври сучасних митців за символічною ціною 99,9 євро. Щоправда, остання опція була доступна тільки «раннім пташкам».
«Ранок — це «тиха година» для будь-якої галереї, люди зазвичай відвідують виставки пізно вдень або ввечері, тому з концепцією «99,9 євро вранці» з 10 до 12 ранку ми дозволили пристрасним шанувальникам мистецтва прийти в галерею раніше, щоб купити собі картину без звичного гамору пізніх відвідувачів, – розповідає Зоя Скоропаденко, художниця і організатор цієї виставки. – Не забувайте, що ми конкурували з багатьма арт-ринками, які відбулися цього тижня в Парижі: Miami Basel Paris+, Asia Now, Paris Internationale, Moderne Art Fair, AKAA African Art Fair тощо, тому було надзвичайно радісно бачити, як перед 10 ранку перед дверима галереї збирається черга людей, котрі чекають на відкриття виставки».
Втім, і просто подивитися на виставці було на що. На колоритних стінах галереї l'Aleatoire можна було побачити шедеври з приватних колекцій таких геніїв мистецтва, як Ман Рей, оригінальні малюнки та картини Кіта Харінга, ескіз олівцем Анрі Тулуз-Лотрека та твори Франсуази Жило, Луї Анкетена (друга Ван Гога) та Марі Лоренсен.
«Ідея поєднання сучасного мистецтва та робіт майстрів минулого на одній стіні полягає в тому, щоб показати колекціонерам мистецтва, що навіть якщо ви збираєте лише Рембрандта чи да Вінчі, вони чудово виглядатимуть поряд із квітами Скоропаденко чи Дмитренко на стіні вашої спальні. Ця виставка «99,9» була створена, аби показати людям, що колекціонування мистецтва може бути цікавим і не обов’язково занадто дорогим хобі, доступним для звичайних людей – а не тільки для багатіїв», — пояснює Скоропаденко.
На виставці художниця презентувала свою серію картин «Notre Dame Brule», яка показує хід реконструкції собору після пожежі, а також квіти з серії картин «Нові майстри Помпеї».
Ще одні українські квіти на стінах виставки належали пензлеві Єви Дмитренко, молодої художниці, дід якої потрапив до Франції з Харківщини у минулому сторіччі. Єва стала надзвичайно популярною у Франції завдяки своїй інсталяції «Rose de vent» навколо садів і парків Монако, котра нещодавно була продана аукціонним домом Artcurial. Кошти від продажу пішли на підтримку українських жінок і дітей, котрі рятуються від війни в Європі.
Також на виставці можна було побачити твори художників, імена яких добре відомі всім, хто слідкує за виставками «Мистецького кола Зої».
Плідний сучасний художник із Лос-Анджелеса Деніел Лейтон, який є піонером живопису iPad та мистецтва доповненої реальності, презентував свої архетипічні арт-дослідження мистецтва, котре бере початок у видіннях.
Майстер лінзового мистецтва Хізер Лоу презентувала свої останні роботи з Каліфорнії, включаючи серію «Гроші».
Легенда паризької фотографії Антуан Пупель представив свої фотоколажі, присвячені природі.
Державний фотограф Франції Філіп Дауріос привіз до історичної галереї свою сюрреалістичну фотографію ящиків з устрицями.
Математичне мистецтво було представлено картинами художника з Англії та Монако Клема Чемберса з серії «Фрактали», в основу яких було покладено математичну теорію його друга, покійного професора Бенуа Мандельброта.
Запрошеним керамістом виставки був Бернар Вітур із Сабле-сюр-Сарт. В юності Бернард навчався на м’ясника, і тепер його тактильні знання про пропорції тварин розкриваються в глині. Вітур не використовує колесо, всі його деталі формуються вручну.
Новим обличчям цієї виставки, окрім Єви Дмитренко, була також молода бразильська художниця Б’янка Калої Ді Грассі, яка представила свої геометричні абстрактні роботи.
«Для тих, хто прагне створити колекцію творів мистецтва, виставка «99,9» стала чудовим початком, – каже Скоропаденко, – експеримент вдався, і тепер ми будемо включати в кожну наступну виставку мистецькі твори за 99.9 євро. Приходьте!»