Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Автоконфіскат віддадуть ветеранам

28 квітня, 2005 - 00:00
МОЖЛИВО, Й НА ТАКИХ КОНФІСКОВАНИХ ДЖИПАХ НЕЗАБАРОМ ЇЗДИТИМУТЬ ВЕТЕРАНИ / ФОТО АВТОРА

Популярна в радянські часи система реалізації так званого «конфіскату» нині в Україні майже не діє. Навколо неї уже почалися локальні війни між Міністерством юстиції, яке через Департамент державної виконавчої служби виконує рішення судів з конфіскації та реалізації вилученого на митницях майна, та Державною митною службою, котра до 2000 року робила це сама та не проти зайнятися «конфіскатом» знову. Керівники обох відомств звертаються до прем’єр-міністра з пропозиціями щодо реанімації системи. Тільки у Закарпатті за останні чотири роки на складах митних органів та спеціалізованих організацій накопичилося майже 300 нереалізованих транспортних засобів. Більшість конфіскована за рік дії Митного кодексу, котрим дозволено це робити, якщо в них виявлена контрабанда.

Тільки найбільша в Україні Чопська митниця, що на українсько-угорському кордоні, на переповнених складах сусіднього підприємства зберігає 100 легковиків. За утримання одного протягом року держава платить 300 гривень. Без експертних висновків щодо вартості їх не можна передати для реалізації. Експертів, найнятих Державною виконавчою службою, обмаль, вони — приватні та працюють як заманеться. У першому кварталі Чопська митниця отримала 17 висновків і відповідно стільки ж автомобілів передала для продажу. Голова Державної митної служби України Володимир Скромаровський в одному з інтерв’ю зазначив, що й Державна митна, й податкова служба самі могли робити швидку реалізацію конфіскованих товарів, аби вони не залежувалися. Становище таке: торік у нас було конфіскованих товарів на 52 мільйони гривень. Їх продала виконавча служба та отримала за це в бюджет два мільйони. А надійшло туди лише 100 тисяч гривень. Чому така різниця? Бо треба платити експертам, нести інші витрати.

За даними обласного відділу Державної виконавчої служби, в Закарпатті на її складах перебувають 40 автомашин. У цьому році не вдалося реалізувати жодної. Як стверджує керівник обласного відділу Роман Котляров, основною проблемою є високі митні платежі. Через них автотранспорт має просто космічні, нереальні ціни й на ринку аналогічний можна знайти значно дешевше.

Керівництво Закарпатської облдержадміністрації в листі до перших керівників держави пропонує значно знизити митні нарахування, і якщо автівки не реалізовані після двох публічних торгів, продавати їх по запчастинах, знову-таки без мита. Попередньо підраховано: за 300 закарпатських машин шляхом розукомплектування на запчастини держава б отримала 600 тисяч гривень. А губернатор Закарпаття Віктор Балога звернувся до Президента Віктора Ющенка з проханням дати доручення уряду й конфісковані автомобілі подарувати ветеранам війни до 60-річчя Великої Перемоги. Цю ініціативу підтримав і голова Держмиткому Володимир Скомаровський, котрий вважає, що вік автомобілів — понад вісім років і їх важко реалізувати.

У обласному управлінні соціального захисту в черзі на отримання автомашин перебувають 800 інвалідів війни та прирівняних до них осіб. Торік «Таврії» одержали 25 колишніх фронтовиків. Нинішнього року — поки жоден. І для передачі їм конфіскованих машин, яких по країні тисячі, потрібно не тільки урядове рішення. Так, більшість автівок на складах Чопської митниці мають незадовільний стан, і для їх відправлення в Ужгород потрібна відповідна транспортувальна техніка. Зрозуміло, без допомоги властей ветерани самотужки не в змозі їх довести до пуття. А до ювілею Перемоги залишилося менше двох тижнів.

Богдан БАРБІЛ, Закарпаття
Газета: 
Рубрика: