Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Церкви світу

20 серпня, 2008 - 00:00


Кількість православних українців зменшується

Державний комітет у справах національностей і релігій зауважує, що в Україні зменшується кількість віруючих, які сповідують православ’я. Про це повідомив голова Держкомнацрелігій Олександр Саган в інтерв’ю газеті «Україна молода»: «Ситуація з православ’ям в Україні дійсно не така уже райдужна. Навіть якщо йдеться про кількість парафій, то вона потихеньку зменшується». За його словами, на заході України це пов’язано з активною міграцією населення. Кажучи про ситуацію на сході України, Олександр Саган зазначив, що там збільшується роль протестантизму. При цьому голова Держкомнацрелігій вважає, що кількість зареєстрованих церковних общин істотно відрізняється від реальної кількості віруючих, що використовується деякими політиками для маніпуляцій. «Ми маємо одну картину — про реєстрацію церковних общин, і іншу, реальну картину чисельності самих віруючих. Цей незбіг дозволяє окремим «політикам від церкви» маніпулювати цифрами й вводити в оману людей для досягнення певної політичної мети».

На думку Олександра Сагана, створення єдиної православної помісної церкви в Україні може виявити зменшення кількості православних. При цьому він зазначив, що сьогодні в усьому світі православ’я є «найбільшим донором віруючих для інших конфесій», але Україна поки є винятком із цього правила.


«Закон Божий» стане факультативним

Викладання «Закону Божого», який досі в грецьких школах був обов’язковим предметом, буде факультативом. Відповідну інструкцію розіслало міністерство освіти та релігії Греції. Зокрема, ця інструкція стосується іноземних учнів початкової й середньої школи. Тепер їхні батьки можуть звертатися до шкільного керівництва з проханням дозволити їхнім дітям не відвідувати уроки «Закону Божого». Сьогодні православна церква Греції не відділена від держави й бере активну участь у політичному житті країни? А також у системах освіти. (Новини світу релігій)



Великі новини в Католицькій церкві

Папа Римський Бенедикт XVI дозволив новообраному президентові Парагваю Фернандо Луго зняти з себе єпископський сан, щоб виконувати обов’язки світського глави держави.

Раніше, почавши політичну кар’єру й висунувши свою кандидатуру в президенти, Фернандо Луго відмовився спочатку від єпископства, а потім і від сану єпископа, однак представники католицької церкви в Парагваї заявили, що він не має права цього робити за законами церкви. Луго погрожувало відлучення від церкви за заняття політикою. Однак Папа Бенедикт XVI — після тривалого вивчення питання — вирішив, що Фернандо Луго може зняти з себе сан єпископа й повернутися до світського життя. При цьому Папа підкреслив, що дає свій дозвіл, думаючи виключно про благополуччя Парагваю.

Згідно з церковними законами, Луго ніколи більше не зможе стати єпископом. Хоча сам він раніше заявляв, що після закінчення своїх президентських повноважень збирається знову стати духовною особою. Одночасно з єпископським саном з Фернандо Луго також знімається обітниця безшлюбності. Але Луго поки не збирається одружуватися й продовжує вести аскетичний спосіб життя. За відсутності дружини обов’язки першої леді виконуватиме його племінниця Мірта Маїдана. (Портал. Credo.ru)


РПЦ — проти допуску жінок до єпископського служіння

У Московській патріарахії висловили жаль у зв’язку з рішенням Генерального Синоду англіканської церкви допустити жінок до єпископського служіння: «У російській православній церкві з жалем констатують, що рішення про зведення жінок в єпископський сан істотно утрудняє для православних християн ведення діалогу з англіканами, який розвивався протягом багатьох десятиріч», — говориться в спеціальній заяві, поширеній у Москві. На думку авторів документа, згадане рішення «дедалі більш віддаляє англіканство від православної церкви й сприяє подальшому розділенню християнського світу загалом». Православна церква завжди негативно ставилася до рукоположення жінок у священицький сан, запровадженого у другій половині XX ст. у деяких церквах англіканського співтовариства й у декількох інших протестантських церквах: «Подібна практика суперечить багатовіковій церковній традиції, що веде свій початок від першохристиянської общини. Для православних християн ще більш неприйнятним є висвячення жінок у єпископський сан». У християнській традиції, нагадують автори, єпископи завжди сприймалися як «прямі духовні спадкоємці апостолів, від яких вони отримали особливу благодать для керівництва народом Божим і особливу відповідальність — дотримуватися чистоти віри, бути символами й гарантами єдності церкви». Ось чому висвячення жінок у єпископський сан, на думку Московського патріархату, «суперечить діям самого Спасителя, святих апостолів і стародавньої неподільної церкви».

Будучи впевненими, що перегляд споконвічних церковних норм суперечить задуму Господа про священицьке служіння, в Московському патріархаті заявляють, що «рішення Генерального Синоду церкви Англії продиктоване не богословською або церковно-практичною необхідністю, а прагненням наслідувати секулярну ідею рівності статей у всіх сферах життя». (Новини світу та релігій)


Iсторія з царськими останками

Слідчий з особливо важливих справ Головного слідчого управління при прокуратурі РФ Володимир Соловйов вважає, що патріарха вводять в оману стосовно розслідування виявлених (за припущенням) останків членів сім’ї російського імператора Миколи II.

«Деякі люди сумніваються в нашій роботі. До останнього часу висловлював такий сумнів і патріарх Алексій, що багато в чому було зумовлено некомпетентними людьми, котрі докладали патріархові про перебіг нашої роботи». За словами Соловйова, доповіді патріархові «зроблені людьми абсолютно некомпетентними». Бо «докладали доктори медичних наук, які близько не бачили експертиз, абсолютно не були знайомі з методиками. Соловйов висловив жаль, що його заклики до того, щоб у розслідуванні взяли участь православні вчені, «не були почуті». Як зазначив слідчий, сьогодні ці матеріали об’єднує «надмірна політизованість» — відстоювання версії про «ритуальне вбивство» сім’ї Миколи II. Тим часом йдеться просто про дуже великі гроші — найбільш несумлінні дослідники на одне інформаційне забезпечення своєї діяльності отримують понад $500 мільйонів на місяць». (RISU)


Орден тамплієрів судиться з Папою Римським

Суд Мадрида розглядає позов проти Папи Римського. Ініціаторами позову стали послідовники храмовників, які вважають себе спадкоємцями знищеного сім століть тому лицарського ордену. Асоціація правонаступників тамплієрів вимагає переглянути рішення про заборону ордену й визнати факт незаконної конфіскації його багатств. Бенедикт XVI проходить у справі як спадкоємець понтифіка Клемента V, який заборонив орден 1307 року. Позивачі вимагають також визнати факт незаконної конфіскації його багатств у сумі 100 мільярдів євро. При цьому на поверненні грошей послідовники храмовників поки не наполягають. Тим часом, «Асоціація нагадує в своєму позові, що в XIV столітті орден, що діяв у Франції, Іспанії, Великій Британії, Португалії, Німеччині, Італії, Бельгії, Люксембурзі й Польщі, нараховував 15 тисяч лицарів і мав у власності 9 тис. об’єктів нерухомості».

Розмови про відновлення лицарського ордену не припиняються відтоді, як секретний архів Ватикану видав унікальне зібрання документів, пов’язаних з процесом проти тамплієрів. «Йдеться про публікацію дуже цінних історичних документів і їхнє критичне осмислення, — заявив у Ватикані префект Секретного архіву Серджо Пагано. — Однак, видаючи цю працю, ми аж ніяк не збиралися реабілітувати орден тамплієрів».

(Орден тамплієрів було засновано 1119 року лицарями, які брали участь у першому Хрестовому поході. Завданням організації була охорона святих місць у Палестині. Поступово лицарі перейшли від військових справ до фінансових і згодом стали заможними європейськими банкірами». Пізніше орден було заборонено, його багатства конфісковано, а всіх його послідовників страчено. (Portal.wiara.pl)

Підготувала Клара Гудзик, «День»
Газета: 
Рубрика: