«Рукопис російського походження»
У видавництві « Языки славянских культур » (Москва) вийшла книга в трьох томах за назвою «Типографський Устав: Устав с кондакарем конца XI — начала XII века». Оригінал сучасного видання — найдревніший слов’янський співочий рукопис, який зберігається в Державній Третьяковській галереї. Як пише Православие.ru, «цей рукопис російського походження являє собою унікальне поєднання церковного Статуту (Тіпікона) та великого співочого розділу, в який увійшов збірник кондаків — співочих текстів, записаних двома способами музичної нотації (нотами) візантійського походження, одну з яких досі не розшифровано (відомі лише п’ять манускриптів із цим типом нотних знаків). Малюнки на полях рукопису є дуже цiкавими зразками російського мистецтва домонгольського періоду. P.S. «Домонгольський період» це, мабуть, новітній евфемізм неприйнятного словосполучення «Київська Русь», яке в Росії, мабуть, виводиться iз вжитку. Але кому належить рукопис «домонгольського періоду» з Третьяковської галереї? К.Г.
Московський патріарх не прийме Римського папу в Москві
Як повідомляє сайт «Патриархия.ru», в інтерв’ю французькій газеті «Paris Match» патріарх Московський і всія Русі Алексій II повідомив, що можливість його зустрічі з Папою ніколи не виключалася, але «ми завжди наполягали на тому, що така зустріч має відкрити нову сторінку в наших стосунках і не повинна бути лише протокольним заходом перед телекамерами, що має на меті показати, що в нас немає проблем, у той час як вони в нас є… Перед тим як зустрітися, потрібно подолати ці проблеми. Саме тому наша позиція залишається незмінною. Ще ніколи предстоятель Російської православної церкви не мав зустрічі з предстоятелем Римсько-католицької церкви. Якби ця зустріч мала місце, можливо, в третій країні, це було б винятковою історичною подією. Тому така зустріч повинна бути добре підготована і мати, як свою щонайпершу мету поліпшення відносин між нашими церквами».
Папа Бенедикт ІV їде до Туреччини
Зустріч Римського папи та Вселенського патріарха продовжить традицію, початком якої були історичні зустрічі Папи Павла VI з патріархом Атеногором спочатку в Єрусалимі 1964 року, а дещо пізніше — в Римі і Стамбулі. З того часу ці зустрічі на вищому духовному рівні стали більш-менш регулярними, але не втратили свого значення. Йдеться про поновлення нормальних відносин між двома церквами, про бажання пересилити історичні відмінності між ними шляхом молитов, теологічного діалогу та примирення. Зустріч Бенедикта ХVI та Варфоломея I відбудеться після завершення засідань Об’єднаної міжнародної комісії, присвяченої теологічному діалогові між православною та католицькою церквами, яка недавно відбулася в Белграді і з багатьох поглядів є розвитком тих принципів, які було закладено ще 1964 року, — принципів пошуку й дослідження тих чинників, які заважають єднанню церков. Ми не забуваємо про те, що, починаючи з IV сторіччя, Константинопольська церква відігравала дуже значну роль у християнському світі, особливо на Сході. Цей вплив збережено до наших днів, незважаючи на трагічні зміни політичних, демографічних і релігійних умов, у яких існує Вселенський патріархат. Римська церква вельми стурбована тим, що сьогодні Вселенський патріархат виконує своє високе служіння за умов серйозних обмежень з боку турецького уряду (обмеження свободи виборів патріарха, невизнання історичної ролі Константинопольського патріархату в світі Вселенського православ’я, закриття Теологічної семінарії на острові Халки та подібне.) Останнім часом уряд Туреччини конфіскував декілька церков Вселенського патріархату. Римський престол жалкує про це і вважає, що майбутній візит до Туреччини ще раз засвідчить перед світом ту роль, яку відігравав Вселенський патріархат протягом сторіч — як у середовищі Православних церков, так і в усьому християнському світі. Бенедикт ХVI і Варфоломей I дуже сильно сподіваються на припинення розділення православних і католицьких церков та закликають усіх християн до миру та єдності. (Zenit).
Лужков — проти предмету «Основи православної культури»
Минулого тижня, виступаючи на засіданні уряду Москви, мер столиці Юрій Лужков запропонував запровадити в московських школах факультативний предмет «Історія релігій». Це було відповіддю московського градоначальника на пропозиції, що надійшли до уряду запровадити в усіх столичних школах новий предмет за назвою «Основи православної культури». Юрій Лужков сказав: «Я до таких пропозицій ставлюся з великою обережністю, бо це означає «випинання» однієї релігійної традиції, якою б традиційною вона не була». Раніше представники Департаменту освіти міста Москви висловлювали готовність підтримати експерименти з викладання в деяких московських школах «Основ християнської культури» представниками РПЦ МП. За даними Департаменту, на цей час у столиці вже діють близько 50 середніх навчальних закладів, у освітніх програмах яких представлено конфесійний компонент. (Портал.Credo.ru)
Нацисти не переводяться
Німецька поліція затримала в місті Франкфурт-на-Одері 16 молодих неонацистів, які вчинили заворушення біля єврейського монумента. Вандали розірвали квіткові вінки і викинули свічки, які горіли на меморіальному камені, встановленому на тому місці, де раніше була міська синагога, зруйнована нацистами. Коли до місця випадку прибула поліція, деякі з заворушникiв вигукували фашистське привітання «Sieg Heil!». Вік затриманих коливається від 16 до 24 років. Нагадаємо, що 9 листопада 1938 року штурмовики Адольфа Гітлера здійснили в усій Німеччині погроми в єврейських будинках і на підприємствах, що належали євреям. Ця акція, названа Kristallnacht («Кришталева ніч»), стала страшною прелюдією до Голокосту. Це були перші масові погроми, розпочаті нацистами фашистської Німеччини 9 листопада 1938 року проти євреїв. За даними поліції, в акції брали участь близько 200 неонацистів у віці від 15 до 24 років, багато з яких відомі своїми вкрай правими поглядами. (Set40)
Патріарх за кордоном
Перебуваючи в Словаччині, патріарх Московський і всієї Русі Алексій II заявив про необхідність зберігати церковну єдність і зв’язки між православними віруючими в колишніх радянських республіках. «Дуже важливо те, що при поділі Чехословаччини на дві незалежні держави церква зберегла свою єдність попри державні кордони. У нас також Російська православна церква зберігає свою єдність на її канонічній території — Україні, Білорусі, в країнах Прибалтики, Середньої Азії, Казахстані», — сказав Алексій II на зустрічі з президентом Словацької Республіки Іваном Гашпаровичем. Він також сказав, що на нього «справило дуже хороше і добре враження відвідування Словаччини: очевидна віра народу, а також зв’язки між Західною Україною та Словаччиною — і там, і там дуже жива православна віра». Зазначимо, що в Словаччині на сьогодні є понад 100 парафій, тоді як у сусідній Закарпатській області — майже 550 парафій Української православної церкви Московського патріархату. І там уже помічено прикордонні «політичні ігри» відомих емісарів відомого російського інституту країн СНД.
Вчені не виключають iснування Бога
Андрій Фінкельштейн, доктор фізико-математичних наук, директор Інституту прикладної астрономії Російської академії наук вважає, що «Бог залишив людям дві книги — Святе Письмо і Книгу природи. Першу читає священик, другу — вчений. Якщо хочете, то лише ті, хто читає Книгу природи, має право ставити питання Богові й отримувати на них відповіді. Коли виникла наука, між нею та релігією було укладено негласний договір: знання перебувають у компетенції науки, яка відповідає, зокрема, на питання, як влаштовано світ. А моральні цінності, в тому числі й питання про сенс життя, перебувають у компетенції релігії. На жаль, Російська православна церква дуже консервативна і прагне замінити в суспільній свідомості наукову картину світу на релігійну. Вона нав’язує суспільству міфи, які лише компрометують таке велике культурне явище, яким є релігія. (Религия и СМИ)