Економічна криза ніяк не вплине на проведення традиційного щорічного фестивалю соціальної реклами — з учорашнього дня всі бажаючі створити щось оригінальне, аполітичне та на злобу дня можуть взятися за роботу. Більше того, експерти вважають, що оскільки нині в Україні загострюються соціальні проблеми, то звертати увагу на них покликана саме соціальна реклама. Заключні заходи, тобто нагородження переможців IV Національного фестивалю соціальної реклами, відбудуться 10—11 грудня цього року в Києві, тож рекламісти мають ще вдосталь часу. Організатори Національного фестивалю соціальної реклами, а це як зазвичай, Спілка рекламістів України, Міністерство праці та соціальної політики, Державний центр зайнятості, Державна соціальна служба, Ліга соціальних працівників, рекламні агенції обіцяють, що в цьогорічному конкурсі буде багато несподіванок, нові номінації, як то «антикризова», значне збільшення кількості країн-учасників, а також — новий логотип та слоган.
— Нині люди часто внутрішньо захищаються від реклами й від соціальної — також, бо важке життя. Але ми все ж таки хочемо достукатися до них. Ми не ставимо на меті збільшення кількості учасників, хоча з кожним роком бажаючих взяти участь у конкурсі збільшується — як і креативний рівень виконання робіт. Все ж для нас основне — висока якість і ніякої мімікрії: щоб за соціальною рекламою не ховалися партії чи блоки. Звертаючи увагу на всі насущні соціальні проблеми, висвітлювати які ми закликаємо учасників — наркоманію, тютюнопаління, туберкульоз, СНІД, — також ми хочемо аби вони відгукнутися й на нові життєві реалі та пропонувати так звану «антикризову рекламу». Для цього буде передбачена окрема номінація, — сказав голова Спілки рекламістів України Євген Ромат.
Якщо торік на конкурс прийшло близько тисячі робіт, то цього року журі творчих конкурсів цього фестивалю очікує значно більше. За словами його голови Михайла Старощука, його колеги обіцяють «тримати високу планку, щоб українським рекламістам було до чого тягнутися».
— Протягом існування фестивалю можу відзначити такі тенденції: зростає кількість та якість робіт, бо перша соціальна реклама була дуже слабенькою, зростає зацікавленість та конкурентоспроможність учасників.
Багатьох цікавить подальша доля творчих робіт учасників фестивалю соціальної реклами, бо на біл-бордах ми хоч і бачимо деяку продукцію, але це досить мало. На жаль, нині ніхто не відслідковує, куди діваються цікаві роботи, хоча, за словами Євгена Ромата, «на вскидку 25% робіт переможців я бачив на білбордах». Решту, як кажуть експерти, замовляють рекламні агентства, виготовляючи продукцію не таких великих розмірів.
Спеціально цим питанням обіцяє зайнятися Українська асоціація виробників і замовників соціальної реклами. Її керівник Ігор Бабій обіцяє дати гарній соціальній рекламі життя.
— Ми хочемо забезпечити 100% розміщення робіт переможців та відзначених спеціальними призами робіт на реальних носіях. Для цього вони, в першу чергу, мають бути зроблені за всіма технічними вимогами. Вже цього року ми почали займатися розміщенням соціальної реклами, зокрема, на вокзалах та в поїздах дальнього сполучення. Це антитютюнова соціальна реклама. Ми будемо пропонувати номінації, присвячені здоровому способу життя, профілактиці різноманітних захворювань як то йододефіцит, туберкульоз тощо, — сказав Ігор Бабій.
«Бачити серцем!» — це новий слоган Національного фестивалю соціальної реклами. Мало хто посперечається у влучності такого заклику саме в соціальній рекламі. Змінився й логотип: він відповідає слогану й має вигляд ока із серцем всередині. Розробила новий фірмовий стиль фестивалю агенція дизайну «Notan». Як зауважив Михайло Сторожук, організатори фестивалю хотіли осучаснити стиль, зробити його актуальнішим і гострішим.
— Око — це символ пильності, уваги, ясновидіння, це енергія, яка поєднує речі, це вмістилище духу. Серце всередині ока має допомогти людині зрозуміти істину, підказати шлях, який веде до світла, — так пояснив цю ідею директор агенція дизайну «Notan».
Час, який нині є, організатори фестивалю хочуть використати ще й для проведення цілої програми тематичних круглих столів, семінарів, майстер-класів, на яких будуть розглядатися актуальні проблеми розвитку української соціальної реклами. Що стосується фінансування, то, як зазначив Євген Ромат, великого призового фонду немає, але все ж будуть грошові винагороди для переможців (торік — дві тисячі доларів). Основне ж, вважають рекламісти, — це подальша розкрутка творчих робіт.