Влада Дніпропетровська вирішила істотно підправити імідж рідного міста. На передноворічній сесії депутати міськради затвердили програму, покликану протягом двох років сформувати позитивний образ Дніпропетровська як всередині України, так і за кордоном. Не секрет, що за колишніх часів дніпропетровці називали своє місто «Не першим, але і не другим» в Україні, пишаючись його промисловим і кадровим потенціалом. Проте, відтоді багато що змінилося — свідоцтвом тому стало відоме рішення УЄФА, яке виключило Дніпропетровськ з тих міст, які прийматимуть футбольний чемпіонат «Євро-2012». Першою реакцією місцевих чиновників і депутатів був намір судитися з виконкомом УЄФА і оголосити «персоною нон-грата» главу Федерації футболу України Григорія Суркіса, а також віце-прем’єра Кабміну Івана Васюника. Проте після того, як міського голову Івана Куліченка розкритикував дніпропетровський футбольний меценат Ігор Коломойський, рішучість «буцатися» з Києвом і УЄФА дещо зменшилася. Лідер групи «Приват» нагадав «батькам Дніпропетровська», що по дорозі до місцевого аеропорту через несамовите трясіння на вибоїнах «вилітають пломби» із зубів, а вулиці Дніпропетровська не милися, ймовірно, з часів радянської влади. Якщо в місті, що стоїть на берегах найбільш повноводної річки України, немає води для поливу, зазначив олігарх, то винен в цьому зовсім не Г. Суркіс. Сперечатися з І. Коломойським ніхто не став. Проте замість того, щоб зайнятися благоустроєм міста, у мерії вирішили, що в усьому винне неправильне сприйняття Дніпропетровська, насамперед гостями з-за кордону. Тому на реалізацію «Програми формування позитивного іміджу Дніпропетровська на 2010-2011 роки» депутати міськради, незважаючи на мізерність фінансів і невиконання міського бюджету, вирішили відпустити 1 млн. 69 тисяч гривень. Програма, зокрема, передбачає розробку слоганів і символів Дніпропетровська, створення міського інформаційно-туристичного агентства, а також проведення спеціальних іміджевих акцій і розміщення рекламних статей в українських і зарубіжних ЗМІ. Десята частина згаданої суми — майже 100 тисяч гривень — піде на розробку і виготовлення презентаційної і сувенірної продукції, покликаної сприяти «впізнаваності» Дніпропетровська. Ймовірно, вирішивши не обмежуватися цими заходами, міський голова Іван Куліченко поставив перед ученими провідних вузів набагато масштабніше завдання — створити стратегічну програму розвитку Дніпропетровська на тривалу перспективу. Сам мер бачить рідне місто вже не промисловим центром «Чавуну і сталі», а ноополісом, в якому розвивається наука, освіта і високі технології в ракетно-космічній і енергетичній сферах. Генеральні установки стратегічної програми: збереження унікального потенціалу, просування міста як ділового і культурного центру, реформування комунального господарства, системна екологічна і містобудівна політика. Щоправда, вийти на нові рубежі і зажити за європейськими стандартами, судячи з усього, пощастить вже майбутнім поколінням дніпропетровців. Тим же, хто нині живе влада міста поки твердо не обіцяє навіть постійної подачі гарячої води з крану.