Катастрофічний стан недобудованого донецького метрополітену як і раніше не дає спокою громадськості Донеччини, яка все активніше виступає за продовження будівництва будь-якими засобами. Так, нещодавно донецька міська громадська рада звернулася з відкритим листом, адресованим Президентові України, прем’єр-міністрові і голові Верховної Ради, в якому виступила на захист не лише донецького, але й дніпропетровського метро, яке також перебуває сьогодні не в дуже вигідному становищі. Але якщо в Дніпропетровську вже працює принаймні одна лінія, то в Донецьку немає навіть декількох станцій, у той час як транспортна, а разом з нею і екологічна проблеми в цьому місті набувають все більшої ваги. Крім того, що вулиці шахтарської столиці вже просто задихаються від небаченої кількості транспорту, який, до того ж, ще й досить сильно забруднює атмосферу й без того не дуже чистого міста, нещодавно фахівці виявили ще одну проблему, яка з’явиться в Донецьку, якщо будівництво метро буде припинене.
Як розповів донецький міський голова Олександр Лук’янченко, закрити будівництво сьогодні не можна, бо навіть при умілій і правильній його консервації ніщо не зможе врятувати Донецьк від швидкого затоплення районів, розташованих поряд із будмайданчиками. Якщо раніше міська влада боялася, що в недобудованих тунелях можуть не витримати кріплення, і Донецьк просто просяде під землю, то тепер місто може перетворитися на справжню Венецію. Як з’ясувалося, в процесі будівництва метро дуже важливу роль відігравала відкачка води з підземних дільниць: на всіх 14 будмайданчиках працюють спеціальні водовідливи, які рятують навколишні райони від затоплення, однак якщо будівництво буде зупинене, водовідливи роботу припинять, і вода поступово заллє міські вулиці та затопить будівлі.
Сьогодні в шахтарській столиці розпочалося активне обговорення цієї проблеми і, за словами донецького міського голови, глава облдержадміністрації Донецької області Вадим Чупрун, як і обіцяв, зайнявся пошуком грошей на добудову донецького метрополітену. В. Чупрун вже зустрівся з міністром з питань з надзвичайних ситуацій, з міністром навколишнього середовища, з якими обговорив ці питання, і почав роботу з підготовки спеціальної доповідної записки прем’єр-міністрові. Всі ці дії, за словами О. Лук’янченка, залишають надію на те, що на найближчій сесії донецької міськради асигнування на будівництво метро зростуть на 2 мільйони гривень. 2005 р. на будівництво метро з міського бюджету було виділено 1,5 млн. грн. Ще 5 млн. грн. планується отримати за рахунок коштів, визначених ст. 49 Закону України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» на виконання інвестиційних проектів та соціально-економічний розвиток регіонів. Однак цих асигнувань, звичайно ж, недостатньо.
У зв’язку з цим громадська рада Донецька запропонувала Урядові затвердити Державну цільову Програму розвитку метрополітену в м. Донецьку на 2005—2010 роки та підтримати ухвалу щодо фінансування з державного бюджету 2005 року будівництва донецького метрополітену.