Мова йтиме про соціально-оздоровчий комплекс — Центр медико-соціальної допомоги «Гарант», що давно вже став надією та опорою багатьох мешканців Києва, хворих, які лікувалися в цьому центрі. Багато зусиль довелось докласти колективу центру, щоб цей заклад дійсно був по-справжньому корисним людям. В наш складний час є дуже небагато місць, де соціально незахищені хворі можуть отримати безкоштовну допомогу та пораду. До того ж заклад створив додатково 32 робочі місця, а проблема безробіття також зараз дуже гостра в нашому суспільстві, через те, що багато людей не має де працювати. Про те, як працює центр сьогодні і які в нього проблеми, й піде мова з Олександром Кирпенком, директором соціально-оздоровчого комплексу.
— Вже доволі довго працює Центр медико-соціальної допомоги, що змінилося в його роботі і що зроблено центром за цей час?
— З дня початку роботи нашого центру спливло вже чимало часу — влітку буде три роки, і зроблено вже дуже багато. В нашому центрі пройшло лікування близько тисячі осіб. До того ж приблизно половину від цієї кількості лікували безкоштовно — інвалідів, учасників війни, самотніх хворих, котрі як направлялися до нас за списками райдержадміністрації, так і зверталися самі. Ми нікому не відмовляємо, бо в нас — соціальний центр. У нас працює платний і безкоштовний стаціонари. Завдяки платному стаціонарові ми одержуємо кошти і маємо можливість допомагати також і тим хворим, що не в змозі оплатити лікування.
— А як хворі потрапляють до вашої клініки?
— Як я вже казав, іноді — за направленням з райдержадміністрації, декого привозить швидка допомога, дехто — за порадою тих, хто вже звертався по допомогу до нас. Тобто ми, я вважаю, непогано зарекомендували себе і ті, хто вже отримував допомогу в нашому центрі, хочуть лікуватися лише в нас. Я думаю, що зараз ми вже закріпилися на хорошому рівні і маємо непогану репутацію серед певного кола людей. Це перш за все пов’язано з тим, що наш персонал дуже чуйно і ввічливо поводиться з людьми й намагається зробити все якнайкраще.
— За якими напрямами надається допомога у вас у центрі?
— У нас працюють кабінет ендокринної патології, кабінет функціональної діагностики, що приділяють велику увагу лікуванню серцево-судинної системи, бо дуже великий відсоток хворих поступає до нас саме із цими захворюваннями. Потрапляють також неврологічні хворі, терапевтичні, кардіологічні, гастроентерологічні. Ми маємо чітку модель для оздоровлення та лікування, до неї входить і санаторно-курортне лікування, і післяопераційна адаптація. Тобто наша програма — комплексна. І я з гордістю можу сказати, що розробили ми її самі. Взагалі-то ми намагаємося розвиватися. Коли ми починали, в нас було три палати та один кабінет. Зараз ми маємо три кабінети й сім палат. Ми надаємо різні форми лікування: амбулаторне та стаціонарне, а також — санаторне оздоровлення. Що ж до побутових умов, то вони у нас поліпшені — всі палати — одномісні оснащені телевізорами, холодильниками, не кажучи вже про те, що ми всюди зробили ремонт, коли отримали це приміщення. Зараз у нас вже є всі умови, щоб прийняти найвибагливіших
— З якими проблемами доводиться найчастіше стикатися при роботі в клініці?
— Треба сказати, що медицина та медичне обслуговування це дуже складні речі. Це не лише ліки та лікування, а ще й харчування, побут та ін. До того ж ми займаємося соціальною допомогою, і лікувати хворих, що не можуть сплатити за своє лікування, дуже складно в фінансовому плані. Більше того, ми не отримуємо ніяких пільг від держави ні в оплаті комунальних послуг, ні в інших справах. Звісно, ми намагаємося обходитись без допомоги, проте, якби нам хоч зменшили орендну плату, або вартість комунальних платежів ми би могли допомагати більшій кількості хворих. Особливо це стосується нашої аптеки, де ми планували продавати ліки за пільговими цінами або, для ветеранів війни, навіть безкоштовно. Проте нам, на мою думку, необгрунтовано та нічим це не аргументувавши підвищили орендну платню за приміщення аптеки, до речі, вже після того, як ми зробили там ремонт. Внаслідок цього ми платимо орендну плату, що значно перевищує ту, яку сплачує комерційна аптека, розташована поруч із нами. Проте, попри це, ми намагаємося продавати ліки зі знижками.
— Чи є у вас у центрі якісь якісно нові форми та напрями роботи?
— Так. У нас є, на мій погляд, така нова форма, як страхові пакети для наших клієнтів. Вони розраховані на всі верстви населення і дають нам можливість лікувати хворих і не переривати лікування на половині курсу, якщо в людини немає грошей. До того ж ці пакети дають можливість їх власникам придбати санаторні путівки зі знижками. Це, власне кажучи, праобраз сімейної медицини, бо лікар має своїх постійних пацієнтів, яких він обстежує, знає їх вади та ін. Тобто наша модель більш практична й не базується лише на матеріальних прибутках. Якщо є страховий пакет і він закінчується, ми продовжуємо лікування до кінця курсу. Цим ми заохочуємо хворих до користування нашими полісами. В цьому напрямкові ми співпрацюємо з різними страховими компаніями. Тут, знову ж таки, комплексний підхід — ми відпрацьовуємо програму страхування для того, щоб потім ми могли запропонувати застосувати нашу систему в межах держави.
— А скільки у вас може пролікуватися безкоштовно хворих станом на сьогоднішній день?
— Ну, як я вже зазначав, є різні форми допомоги: стаціонар, амбулаторне лікування, зрештою — консультації. Звичайно, в стаціонарі на пацієнтів затрачається більше, ніж на амбулаторних хворих, та й консультація — це також допомога. В середньому ж на стаціонарі, при сьогоднішніх умовах, я маю на увазі при існуючій орендній платні та відсутності пільг, ми можемо пролікувати не більше трьох- чотирьох хворих. Амбулаторних десь вдвічі більше, плюс консультації, тобто за місяць виходить осіб із двадцять- тридцять. А взагалі, всі ті, хто в нас вже лікувалися, хочуть і надалі лікуватися лише в нас. Тобто я вважаю, що наша модель має велике майбутнє, тому що вона отримує високу оцінку пацієнтів, а їм, як відомо, видніше.