Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Є технічний прорив!

На здобуття Державної премії України
20 жовтня, 2011 - 00:00

Запорізькі й київські науковці та виробничники змогли скоротити витрати з одночасним поліпшенням якості сталі.

Можна багато говорити про вітчизняного виробника, однак коли його продукції не цінує вітчизняний же споживач, то далі розмов справа не піде. До того ж — і це сьогодні дуже важливо — ринок диктує не тільки ціни. Слово Вадимові Іводітову, генеральному директорові ТОВ «ДСС Глобал Трейдінг» головного дистриб’ютора (тобто оптового покупця продукції підприємства, який потім її збуває дрібнішими партіями безпосереднім споживачам металу) ПАТ «Дніпроспецсталь»:

— Усіх постачальників металопродукції покупець оцінює в основному за двома показниками — якістю продукції та рівнем сервісу. На наше прохання оцінити продукцію «Дніпроспецсталі» саме за цими критеріями відгукнулися, зокрема, Сумське НВО імені Фрунзе, Державне підприємство «Антонов», білоруський «БелАЗ» тощо. Усі вони досить дружно зазначили й високий рівень сервісу, і якість продукції, яка відповідає всім світовим стандартам. Зрозуміло, що такого результату, — уважає Вадим Іводітов, — підприємство не змогло б сягнути, не впроваджуючи найсучасніших науково-технічних розробок.

Та не лише вимоги замовника до якості й сервісу диктують виробничникам необхідність модернізації. Ось думка народного депутата України, голови ради директорів ВАТ «Мотор Січ», Героя України В’ячеслава Богуслаєва:

— Чи не найбільшою проблемою економіки України є брак достатньої мінерально-сировинної бази для виробництва тугоплавких легуючих елементів. Це молібден, кобальт, ванадій, вольфрам, нікель тощо. Тому наукові дослідження відновлення металооксидних з’єднань рудних концентратів є сьогодні надважливими. Бо їхні результати негайно й позитивно позначаються на виробництві. Уже хоча б через неповну, але все ж відмову від дорогих імпортних елементів. І перш за все — за рахунок глибшого використання таких елементів під час виплавки спецсталей для двигунобудування.

Тепер саме час коротко розповісти про суть розробки. Наприклад, для реакторів магній-термічного відновлення титану було створено марку жароміцної сталі 15Х15Н3Г8ФТБч. Попри свою непросту для пересічного читача назву ця сталь дала можливість у 1,5 — 2 рази збільшити терміни експлуатації обладнання подібних реакторів. Виробництво зливків згаданої сталі планується здійснювати на «Дніпроспецсталі». Тут варто додати, що для потреб провідних запорізьких підприємств — ВАТ «Мотор Січ» і машинобудівного конструкторського бюро «Прогрес» імені О.Г. Івченка — розроблено також технологію хіміко-термічної обробки сталей ДІ2, ДІ3А, ДІ45, (ред. — рос. ДИ2 і т.д.), які використовують для виготовлення зубчатих коліс і деталей редукторів авіадвигунів літаків АН-225, АН-124, АН-148, а також вертольота КТ-112.

У цьому плані буде цікавою й думка президента Асоціації «Союз авіаційного двигунобудування», професора, лауреата Державної премії України Віктора Чуйка:

— Наукова робота «Розробка та впровадження ресурсозберігаючих технологій у виробництві спеціальних сталей», поза сумнівом, заслуговує на Державну премію України в галузі науки та техніки.

Новітню розробку, додамо, висунуто на здобуття Державної премії України держпідприємством «Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Прогрес» імені академіка О. Г. Івченка». А ось до її реалізації доклали зусиль і співробітники «Прогресу», і виробничники ПАО «Дніпроспецсталь», зокрема заступник технічного директора, кандидат технічних наук Олександр Лютий та заступник голови правління, технічний директор підприємства Олександр Панченко.

Леонід СОСНИЦЬКИЙ, Запоріжжя
Газета: 
Рубрика: