— Мабуть, одним із найприбутковіших для всіляких шахраїв є ринок мінеральних
вод, — вважає Ліна Попова. — Причому, асортимент підробок там постійно
оновлюється. Наприклад, не так давно Антимонопольний комітет заборонив
нашим виробникам використання торгової марки «Боржомі». Проте вони не розгубилися
й одразу ж «вихлюпнули» на ринок штучно-мінералізовану мінеральну воду
з назвою «Боржом». Тим же шляхом пішли й фальсифікатори інших популярних
напоїв. В Україні сьогодні скрізь можна зустріти «Нар-зан», «Нартсан» (правильна
назва — «Нарзан»), «Есентукки» або «Ессен-тукки» (в оригіналі — «Ессентуки»).
Формально, начебто порушення нема — етикетка відрізняється від справжньої.
Та більшість наших співгромадян уже й не пам’ятає, як правильно пишеться
та чи інша назва, і впевнені, що купують оригінал.
Не менш винахідливі й виробники кави. Останнім часом популярний у нас
розчинний напій «Neskafe» подорожчав у середньому на 1—2 гривні. І ось,
буквально два-три тижні тому, на ринки надійшли стограмові скляні баночки
розчинної кави з етикеткою «Neekafe». Досвідчені фальсифікатори скопіювали
оригінал один до одного і змінили в назві всього лише одну літеру з точним
розрахунком на те, що наш споживач навряд чи помітить це. Розрахунок виправдався:
стограмова баночка цього «шедевра» коштує всього лише 3 гривні й жваво
розкуповується в Києві, Харкові, Дніпропетровську та Запоріжжі. В нашій
лабораторії ми перевірили її вміст і з’ясували, що це... висушений і подрібнений
буряк. Точне місце виготовлення підробки поки що невідоме, але вона явно
надходить до нас з-за кордону, де вже налагоджене серійне виробництво «бурякової»
кави.
Тому раджу споживачам пам’ятати, що прагнення зекономити іноді обходиться
дуже дорого.
№181 23.09.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»