Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Комп’ютер i права дитини

17 жовтня, 2000 - 00:00

Участь у проектах як у школярів, так і у вчителів викликає пізнавальну мотивацію до творчої праці й потребу опановувати інформаційні технології як інструмент в їхній сьогоднішній і майбутній професійній діяльності.

Цікавим є досвід застосування проектного методу з використанням телекомунікацій у програмі IEARN (International Educational And Resource Network — Міжнародна освітня та ресурсна мережа). В Україні за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» цю роботу координує ресурсно- методичний центр «Сучасна школа». Координує як у реалізації спільних міжнародних освітніх програм, так і в розвитку національної освітньої мережі для застосування сучасних телекомунікаційний технологій в середніх загальноосвітніх закладах України. Центр також навчає вчителів нових освітніх технологій (безплатно). Навчання вже закінчили близько 150 українських викладачів інформатики, математики, географії, української та іноземної мов, літератур, історії, хімії, малювання, музики, праці й права. Сьогодні вони організовують участь школярів у різних проектах і створюють власні. Наприклад, вчитель Кіровоградського колегіуму Наталя Чередниченко — автор проекту «Я маю право мати права». Його учасниками є старшокласники з 11 шкіл України: Харкова, Донецька, Львова, Чернівців... Діти вивчають відповідність захисту прав дитини в Україні на практиці та в державних документах. Учні НВК №55 м. Харкова Саша Бобишева та Валя Данильченко дійшли висновку: «Ми як учасники проекту маємо потурбуватися про те, щоб діти дізналися про свої права й змогли ними скористатися».

Вчителька Буської гімназії (Тернопільська область) Дарія Рожик, аналізуючи роботу учнів у телекомунікаційних проектах, зазначила, що школярі стали більше працювати з науковою літературою, частіше звертатися в бібліотеку, що в дітей прокинувся дослідницький дух першовідкривачів.

Телекомунікаційні проекти зацікавили й науковців. Працівники лабораторії екологічного виховання Інституту проблем виховання АПН України координують дослідницький проект «Я — Земля». Окремі учні шкіл вивчають прояв глобальних екологічних проблем на місцевому рівні й намічають шляхи їх розв’язання. Завідувач лабораторією Наталя Пустовіт стверджує: «На противагу популярній сьогодні думці про занепад духовності молоді через надмірне захоплення телебаченням, комп’ютером досвід співпраці нашої лабораторії з РМЦ «Сучасна школа» свідчить про ефективність телекомунікаційних проектів у вихованні найкращих людських рис: доброти, людяності, інтересу до знань».

Людмила РЯБОКОНЬ «День»
Газета: 
Рубрика: