У Вінниці буде розмітка для людей з фізичними вадами
На зупинках громадського транспорту міста Вінниці з’явилася розмітка для людей з фізичними вадами. Це спеціальний, довжиною у два метри жовтого кольору знак, який наноситься поверх бордюрів навпроти місць, де мають бути передні двері трамвая, тролейбуса чи автобуса й покликаний створити більш комфортні умови для людей з обмеженими фізичними можливостями, які теж є користувачами муніципального транспорту. Поруч із означеною розміткою на тротуарі розташований знак «Людина на візку» розміром не менше одного метра. Відповідно до програми «Місто Вінниця зручне для всіх», в першу чергу бордюри жовтим кольором було пофарбовано поблизу звукових світлофорів, а згодом і на інших зупинках громадського транспорту. З усіма водіями КП «Вінницьке трамвайно-тролейбусне управління» проведено роз’яснювальну роботу. І, відтепер, вони повинні зупиняти автобус, тролейбус чи трамвай на чітко позначених місцях аби люди з вадами зору та інші неспроможні громадяни могли без перешкод потрапити до громадського транспорту. То ж, як бачимо, бодай потроху, а Європа таки наближається до нас, повідомляє Федір БЕЖНАР, Вінниця.
Правозахисники стурбовані впровадженням електронних студентських квитків
В Українській Гельсінській спілці з прав людини стурбовані ідеєю Міносвіти впровадити електронні студентські й учнівські проїзні квитки. Представники Гельсінської спілки побоюються, що завдяки такій новації компетентні органи можуть легко довідатися, коли та куди їздив студент, передає «Німецька хвиля». «Якщо держава так пильно стежитиме за нами, і ми, у свою чергу, теж уважно дивитимемося, чи не буде порушень прав людини», — заявляє співробітниця Гельсінської спілки Марина Говорухіна. На її думку, спроби держави збирати інформацію про громадян уже стають тенденцією: «Гадаю, нічого випадкового не буває. Пригадайте ідеї МВС щодо іменних залізничних квитків». Правозахисниця відзначає, що вже цього року під тиском громадськості припинили ініціативу щодо внесення імені, дати народження й номера паспорта людини до залізничних квитків. А ще Мінтранс зобов’язав автобусних перевізників складати списки пасажирів на маршрутах між містами України й погоджувати їх із ДАІ та місцевою владою, нагадує вона. Нова система електронних студентських квитків, на думку представників Української Гельсінської спілки, просто не потрібна, адже й раніше можна було враховувати пільги. Тепер можна буде й ідентифікувати тих, хто ними користується. А це, як уважають правозахисники, загрожує свободі мирних зборів. «Зокрема можуть відстежувати, куди їздив учасник студентського руху, наприклад, на акцію, а потім можуть настати й репресії», — прогнозує Говорухіна. З вересня в Україні почнуть поетапно впроваджувати електронні студентські й учнівські проїзні квитки. У наказі Міністерства освіти й науки йдеться про те, що це потрібно для того, щоб увести в експлуатацію інформаційно-аналітичну систему обліку й відшкодування пільг, які надають студентам і учням під час продажу проїзних квитків.
Поштову площу чекає реконструкція
Столична влада візьметься за реконструкцію Поштової площі. У зв’язку з цим, 2012 року буде припинено трамвайний рух на ділянці від Контрактової площі до моста Патона. Відповідне розпорядження підписав в.о. голови КМДА Олександр Попов, повідомляє прес-служба мерії. Згідно з документом, КП «Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд Києва» доручено здійснити демонтаж трамвайних колій задля виконання робіт по реконструкції Поштової площі й будівництва транспортної розв’язки біля станції метро «Дніпро». По завершенню демонтажу всі матеріали буде передано КП «Київпастранс». Раніше київська влада взялася за реконструкцію швидкісного трамвая в Києві. Будівельники запевняли, що лінію швидкісного трамвая запустять вчасно — до Дня незалежності України 2009 року, потім дату відкриття перенесли — до Дня Києва-2010, але до травня трамвайних ліній не було. Замість цього в травні за звинуваченням у привласненні понад 31 млн. грн. коштів бюджету Києва, призначених для будівництва швидкісного трамвая в столиці, було заарештовано голову наглядової ради ВАТ «Експериментальний завод залізобетонних шпал» Олександра Падалка. Крім того, повідомлялося, що технології, вживані в реконструкції швидкісного трамвая в Києві, застаріли — вони не використовуються в Європі вже тридцять років.
У Чорнобилі збудують парк-музей
У місті Чорнобиль до 25-річчя аварії на АЕС — 26 квітня 2011 року — будують парк-музей, аналог київського «Пирогово», повідомляє «українська правда». У першій черзі планують освоїти 5 гектарів території. «У центрі Чорнобиля (місто знаходиться за 17 км від станції) для цих цілей виділена територія, зараз її розчищаємо. Знесено близько 20 будівель — в основному, це занедбані старі будинки, а також старий універмаг», — розповів виданню начальник відділу зони відчуження Василь Золотоверх. «Сам парк буде створений за образом столичного «Пирогово». Від кожного з 94 постраждалих населених пунктів у парку з’явиться щось своє. Наприклад, дім, дерево або дорожній вказівник. За рік все це, звісно, не побудуємо, але майданчик підготуємо», — повідомив він. Чорнобильські самосели (у самому місті їх близько 200, у зоні відчуження — близько 800 осіб) про ідею з парком чули. «Це буде Чорнобильська зона в мініатюрі», — каже мешканка Чорнобиля, самосел Галина Волошина. «Місце, де його планують будувати, поросло бур’яном, тому непогано, що територія буде доглянута. Кожен населений пункт у парку буде позначений обеліском, а поруч будуть таблички з інформацією: скільки людей було евакуйовано з того чи іншого села». Парк у Чорнобилі може стати також ще однією «принадою» для туристів. Як розповів начальник одного з відділів підприємства «Чорнобильінтерінформ» (організовує поїздки в Зону відчуження) Марина Полякова, торік зону відчуження відвідали сім тисяч осіб, а за сім місяців нинішнього року — близько п’яти тисяч. Туристів водять спеціальним маршрутом, де радіація не зашкалює.