Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / СУСПІЛЬСТВО

22 квітня, 2009 - 00:00

У Києві стартувала кампанія «Кинь курити сьогодні!»

У Києві з’явилася антитютюнова реклама: на 30-ти щитах (розміром 3 м на 6 м) та 40 сітілайтах (1,2 м на розмір 1,8 м) киян закликатимуть забути про куріння. Кампанія триватиме до кінця літа 2009 року, а ініціатором став Світовий фонд боротьби з раком легень за підтримки Коаліції «За вільну від тютюнового диму Україну». «Я думаю. реклама вийшла вдала. Тексту не забагато. Чіткі, зрозумілі ілюстрації, — каже Артем Біденко, керівник Асоціації зовнішньої реклами України, яка брала участь у реалізації проекту. — Нам вдалося успішно адаптувати макет та розміститися в правильних місцях — реклама потрапляє в поле зору під час пересування по місту». Ці плакати стали доповненням до телевізійного антитютюнового ролику, який із січня з’явився наПершому Національному телеканалі. «Кинь курити сьогодні» — цей заклик хороший тим, що він конкретний — закликає до дії «тут і зараз». Ми спочатку нагадуємо про проблему написом «Тютюн з’їдає тебе живцем». А потім даємо чітку пораду. Важливо, що людина розуміє, чого від неї хочуть, — говорить завідувач відділом контролю над тютюном Українського інституту стратегічних досліджень МОЗ України Костянтин Красовський. — На жаль, часто реклама проти куріння є неефективною. Це пов’язано з тим, що важко рекламувати некуріння, яке не є ані товаром, ані вчинком, а відмовою від певної поведінки. По-друге, направлена на підлітків соціальна реклама часто не враховує особливостей їхнього віку і, навпаки, .викликає у підлітків реакцію протесту. Іноді така реакція планується свідомо, достатньо назвати рекламні кампанії під гаслами «Курити? На це немає часу!» та «Я досягну успіху без куріння», які були профінансовані тютюновою індустрією.

Пан Красовський вважає, що антитютюнова кампанія є більш ефективною, коли її застосовують у комплексі з іншими заходами. Так, підняття цін на сигарети на 1,25 — 2 грн., яке відбудеться в Україні в травні, заборона зовнішньої реклами сигарет, яка почала діяти з січня 2009 р., соціальна рекламна кампанія на Першому Національному телеканалі, і ось із квітня — і на зовнішніх носіях — підсилюють дію один одного. Варто доповнити їх повною забороною тютюнової реклами, потрібно збільшити розмір попереджень на пачках про шкоду куріння та розмістити фотографії наслідків куріння. Також треба зробити всі робочі місця (включаючи ресторани та кафе) вільними від тютюнового диму, повідомляє Олександра УСТИНОВА.

Iз 1 травня продукти з ГМО не маркуватимуть?

За словами першого заступника голови Всеукраїнської екологічної ліги Тетяни Тимочко, в листопаді 2008 року в Україні був прийнятий державний стандарт, відповідно до якого всі продукти харчування, що містять генетично модифіковані організми (ГМО), повинні маркуватися. «Цей порядок може бути затверджений Кабміном лише за однієї умови — коли всі відповідальні установи і відомства його завізують. Нині лише Міністерство юстиції України не завізувало його і відмовляється підтримати цей порядок маркування», — повідомила Т.Тимочко. При цьому вона додала, що постанова Кабміну, котра йде на узгодження, збирає 32 візи, тобто, 31 установа вже підтримала його. На думку Т.Тимочко, причиною непідписання Мінюстом цього порядку може бути, зокрема, лобіювання інтересів транснаціональних корпорацій, оскільки, на думку експерта, сьогодні немає жодної законної підстави для того, щоб Мінюст цей документ не завізував. У Законі «Про дитяче харчування» йдеться про те, що продукти дитячого харчування не можуть містити генетично модифіковані організми. У Законі «Про захист прав споживачів» йдеться про обов’язкове маркування продуктів дитячого харчування. І вже вийшов указ Президента, який затвердив рішення РНБО, де чітко сказано про марківання продуктів харчування, що містять ГМО. На сьогодні немає ніяких підстав, через які Мінюст міг би відмовитися візувати постанову про затвердження порядку маркування», — сказала Т.Тимочко. Вона додала, що вже доведено негативний вплив продуктів, що містять ГМО, на організм людини. «Це серйозні ризики — від алергій і т.д., і зрештою це може вплинути на наступні покоління через репродуктивну функцію. Дослідження на тваринах це підтверджують», — повідомила фахівець.

Територію Черкаського зоопарку збільшать удвічі

Територію Черкаського зоопарку планують збільшити вдвічі. Якщо сесія міської ради затвердить таке рішення, площа звіринцю становитиме майже 10 гектарів, повідомили УКРІНФОРМу в прес-службі міського голови. Така нагальна потреба виникла через справжній звіриний «бебі-бум». Адже торік у Черкаському зоопарку народилося близько 100 представників фауни. Це сталося завдяки новим підходам у поводженні з тваринами та поліпшенні матеріально-технічної бази. До того ж, черкащани досить плідно співпрацюють з київським звіринцем щодо обміну тваринами. Нещодавно була підписана угода про співпрацю з Віденським зоопарком. За словами міського голови Черкас Сергія Одарича, у звіринці потроху відходять від практики тримати тварин за гратами та облаштовують вольєри за новою технологією, встановлюючи склопакети. За схожим принципом торік був споруджений тераріум, який налічує нині близько 80 видів екзотичних тварин. Це — павуки, змії, пітон, різноманітні жуки, тарантули, жаби тощо. Подібної колекції у Черкасах досі не було. На його будівництво і облаштування з міського бюджету було виділено близько 100 тисяч гривень. Крім того, за кошти міського бюджету були реконструйовані фазарії для птахів. Нові павільйони обладнано опаленням, до них підвели воду. Це дозволило залишати там тварин на зимовий період. Зміни, які тривають у Черкаському зоопарку, позначаються і на чисельності відвідувачів. Так, якщо у 2007 році його відвідали близько 27 тисяч осіб, то у 2008-му — понад 80 тисяч.

Прокуратура заборонила колекторам вибивати борги

Прокуратура Києва опротестувала розпорядження Київської міської державної адміністрації № 1804 від 31.12.08 «Про механізм співпраці з житлово-експлуатаційними організаціями та споживачами з питань погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги» та № 160 від 12.02.09 «Про заходи, спрямовані на покращення ситуації зі сплатою за житлово-комунальні послуги», якими затверджено порядок застосування житлово-експлуатаційними організаціями столиці заходів, спрямованих на забезпечення своєчасної оплати та погашення заборгованості населення за спожиті житлово-комунальні послуги, і, зокрема, залучення до її стягнення на конкурсній основі спеціалізованих підприємств, так званих колекторських компаній, повідомляє прес-служба прокуратури. Зазначається, що прийняті розпорядження суперечать вимогам чинного законодавства (Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Житловому та Цивільному кодексам України), оскільки стягнення заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги має проводити лише балансоутримувач у цивільно-правовому порядку, і врегулювання таких спорів за рішеннями судів виконуються відповідно до Закону України «Про виконавче провадження». А тому діяльність спеціалізованих юридичних організацій (колекторських компаній), які за розпорядженням КМДА № 160 від 12.02.2009 р. уповноважені стягувати заборгованість з боржника, є незаконною. Більше того, в порушення норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» вказані розпорядження КМДА прийняті без процедури опублікування їхніх проектів та без погодження з Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва в м. Києві.

Газета: 
Рубрика: