Що чекає на вітчизняних винахідників?
Чому українські винахідники сьогодні не в змозі витримати конкуренцію зі своїми іноземними колегами? Про це говорили на третьому засіданні прес-клубу «Україна майбутня», що було скликане Державним департаментом інтелектуальної власності. Питання було розглянуте на прикладі двигуна-трансформера, розробленого українськими винахідниками на чолі з головним конструктором фірми «Інженер», членом Нью-Йоркської академії наук Володимиром Кльосовим. Двигун перевищує технічний рівень світових аналогів, а сфера його застосування практично необмежена. Його сконструйовано так, що при незначному доопрацюванні він може задовольняти специфічні вимоги техніки — від моторолера до танка. Крім того, згідно з бізнес-планом, від продажу двигуна (лише на зарубіжних заявках) Україна могла б отримувати щомісячно 25,5 мільйона доларів. Розраховуючи на фінансову підтримку українського уряду, розробник двигуна — конструкторське бюро «Інженер» — в 1999 році відхилило пропозицію британської корпорації «Крайслер» розпочати виробництво двигунів на території Великої Британії. Але фінансування з українського боку не склалося через брак коштів у бюджеті. Зараз фірма «Інженер» власними силами та за підтримки деяких підприємств намагається запустити у виробництво лише один із проектів, що існує в розробці, — 50-кубовий двигун внутрішнього згорання. На думку заступника міністра економіки України Володимира Рябошника, тип фінансового забезпечення, при якому основні кошти надходять з бюджету, тяжіє до радянського формату. Він переконаний, що капіталовкладення в розвиток наукової галузі повинні здійснювати, в першу чергу, бізнесмени. І завдання винахідників: викликати зацікавлення інвесторів. Полярну думку виголосив голова Держдепартаменту інтелектуальної власності М. В. Паладій, зазначивши, що на перших етапах обов’язки фінансового забезпечення праці науковців повинні виконувати державні установи. А вже потім винахідники матимуть чим зацікавити потенційних інвесторів, повідомляють Анна САМОЙЛЕНКО, Дарія ОСІЇК.
М’ясо може бути небезпечним
84% від загальної кількості підприємств, проінспектованих Держспоживстандартом з 9 по 29 червня, порушували вимоги законодавства із захисту прав споживачів щодо якості та безпеки м’ясних і молочних продуктів, передає korrespondent.net. Найпоширеніші порушення при реалізації продукції — відсутність супровідних документів про її якість і безпеку, відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товар, закінчений термін придатності, невідповідність вимогам нормативних документів. У ході перевірок майже половина продукції була забракована: знято з реалізації 349,3 тонни, або 41,6% м’ясної продукції, а також 392,7 тонни, або 47,1% молочної продукції. Держспоживстандарт загалом перевірив 3079 суб’єктів господарської діяльності різних форм власності. Проінспектовано в торговій мережі 840,5 тонни м’ясної продукції (м’ясо, м’ясні товари та консерви), 833,9 тонни молочної продукції (молоко, молочні товари та консерви). До порушників застосовано адміністративно-господарські санкції на загальну суму 719,53 тис. гривень.
Русанівські сади: відселення можна розпочинати
Людям, що мають земельну власність на території Русанівських садів, що потрапляє у межі будівництва Подільського мостового переходу, київська влада пропонує взамін ділянки на Троєщині, Осокорках або під Вишгородом. Про це, як передає Київ Прес Інформ, повідомив директор КК «Київавтодор» Володимир Жуков. «Ми ведемо роботу із садівниками, до сьогоднішнього дня не було прийняте рішення по земельних ділянках, а зараз ми вже маємо п’ять пропозицій «Київзему» — п’ять земельних ділянок на Троєщині, під Вишгородом, на Осокорках», — сказав він. Причому він зазначає, що розробляються і інші форми компенсації, наприклад виділення квартир, отож «хто на що буде погоджуватися, з тим і будемо працювати», — підкреслює В. Жуков. За його словами, відселення почнеться, коли буде досягнуто компромісу у результаті переговорів з людьми. «Сьогодні ми маємо, що запропонувати людям, тобто конкретні земельні ділянки, далі буде вестися робота в міру того, як люди будуть погоджуватися з їхнім переселенням на нові ділянки», — підкреслює Жуков. Щоправда, вартість таких переселень він не назвав, однак зауважив, що вона закладена у загальний кошторис будівництва Подільського мосту.
Івано-Франківську загрожує страйк
До такого кроку можуть вдатися приватні перевізники міста. Як передає ForUm, про це йдеться у відкритому листі на ім’я голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації Романа Ткача, міського голови Зіновія Шкутяка та прокурора міста Володимира Янка. «У зв’язку зі значним подорожчанням протягом 2004—2005 років пального, паливно-мастильних матеріалів, запасних частин й інших матеріалів, — зазначають автори листа, — треба внести зміни у вартість проїзду в міському пасажирському транспорті». Вони також наголошують, що приватні перевізники «не отримують компенсацій за перевезення пільгових категорій населення, що суперечить Закону України «Про бюджет» та низці інших правових документів». Перевізники просять «негайно втрутитися в ситуацію та сприяти узгодженню цін на міські пасажирські перевезення в межах, що не нижчі їхньої собівартості».