Європейська площа не дісталася нікому. Поки що
Журі замовного туру архітектурного конкурсу на розробку концепції реконструкції Європейської площі Києва з будівництвом готельно-офісного комплексу «Столичний» по вул. Хрещатик, 5 вирішило не присуджувати перше місце, повідомляє proua.com. За словами голови журі Миколи Дьоміна, таке рішення зумовлене тим, що в жодному з представлених проектів не відображені повною мірою вимоги умов конкурсу про інтеграцію архітектурно-планувального та об’ємно-просторового рішень комплексу «Столичний» у єдиний ансамбль Європейської площі, а також вимоги Генерального плану Києва до 2020 року та матеріалів детального плану території (ДПТ) Печерського району. Згідно з рішенням журі, жоден із представлених на конкурс проектів не буде рекомендовано до безпосередньої реалізації. Водночас, дві архітектурні майстерні, які розділили друге місце, вестимуть подальше проектування. До роботи також буде залучено автора пропозицій, який посів третє місце. Назви цих майстерень будуть оголошені наступного тижня. Микола Дьомін також повідомив, що журі конкурсу рекомендуватиме організатору конкурсу — ТОВ «Грааль» (Київ) — включити в рамки проектування територію, яку займає готель «Дніпро», для розробки концепції єдиного архітектурного ансамблю, а також подати на розгляд містобудівної ради завдання на проектування. За словами Миколи Дьоміна, в умовах останнього замовного туру було закладено обмеження щодо висоти та обсягів будівлі, а також необхідність врахувати транспортну схему площі з перспективою будівництва транспортного тунелю.
Помаранчевий автобус
Запоріжжя перебуває в очікуванні соціальних автобусних маршрутів. Зараз у міському управлінні транспорту та зв’язку йдуть останні узгодження щодо маршрутів та графіка проходження автобусів. Точно відомо, що відрізнити пільговий автобус від звичайного, можна буде за табличкою жовтогарячого кольору. Як твердить начальник міського управління транспорту і зв’язку Леонід Костюченко, жовтогарячий колір, за яким можна буде відрізнити соціальний автобус, це не данина політичній моді — просто всі основні кольори оповіщення вже задіяно, і жовтогарячий залишився єдиним. Соціальні автобусні маршрути почнуть курсувати містом з 2 липня. В основному це будуть автобуси ЛАЗ і ЛУАЗ, що працюють на газі, який дешевший, ніж бензин. Окрім кольору таблички з вказівкою маршруту, головною відмінністю автобуса соціального маршруту від звичайного буде те, що пільговикам в ньому не потрібно платити за проїзд, при цьому всі інші пасажири платитимуть за проїзд 50 копійок. Пільговиків у Запоріжжі чимало — з 800 тисяч запоріжців правом безкоштовного проїзду користуються 260 тисяч. Запровадження в Запоріжжі соціальних автобусних маршрутів Леонід Костюченко називає експериментом, який, при необхідності, можна й скасувати. Експеримент із запровадженням пільгових маршрутів може стати постійною практикою. Якщо ж він себе не виправдає, то нове розв’язання транспортної проблеми потрібно буде продумати до грудня. Саме наприкінці року в Запоріжжі на конкурс повторно виставлять автобусні маршрути і якщо в перевізників не буде гарантій компенсацій витрат на перевезення пільговиків, вони просто не братимуть участь у тендері. Як говорить Леонід Костюченко, соціальні автобуси в основному курсуватимуть в районах, де немає електротранспорту, менше усього їх буде на центральному проспекті обласного центру. Графік залишиться колишнім — автобус проходитиме приблизно раз на 30 хвилин. Валерій КАЛНИШ , Запоріжжя.
Відродимо вуличне радіо
Перше вуличне радіо, мовлення якого вестиметься прямо з вулиць Донецька, незабаром має з’явитися в шахтарській столиці. Таким чином, за словами менеджера проекту Євгена Василенка, у місті намагаються відродити одну з найстаріших традицій радіомовлення. Нова радіостанція називатиметься «Пульс» і переслідуватиме зовсім інші цілі, ніж звичні для донеччан ФМ-радіостанції. За словами Є. Василенка, передусім радіо виконуватиме культурні та інформативні функції: розповідатиме про події в місті, висвітлюватиме масові акції та повідомлятиме жителям шахтарської столиці основні новини. Крім того, за словами творців нової станції, вона охоплюватиме всі верстви населення міста — «від дітей до громадян похилого віку» — і транслюватиме музику на різні смаки. Крім того, як повідомив Є. Василенко, планується, що співробітники майбутньої радіостанції працюватимуть ще й на відкритих майданчиках, де проводитимуть різні заходи та акції, також орієнтовані на всі верстви населення. Першими вуличне радіо почують жителі однієї з центральних вулиць Донецька — бульвару Пушкіна. Щоправда, творці проекту поки не повідомляють про те, коли це відбудеться, повідомляє Ганна ХРИПУНКОВА , «День».
Волинь згадує про революцію
У стародавньому місті Володимирі-Волинському відбулася презентація брошури під назвою «Володимирський вимір». Це перша на Волині друкована версія тих подій, які ввійшли в історію під назвою «Помаранчева революція». У брошурі використано готові газетні матеріали та фотознімки, опубліковані свого часу в місцевих газетах. З одного боку, передано атмосферу подій, а з іншого — звучали слова незадоволення, мовляв, «не про всіх згадали, не все сказано». Наприклад, Степан Кузьмич у складі групи спостерігачів із Володимира-Волинського їздив під час виборів у Крим, про що у брошурі й не згадано. А волинян у Криму спочатку зустрічали в штики, обіцяли «пустити на шашлик, закидати камінням», а потім проводжали зі сльозами на очах. Але історією, на думку видавців, мають займатися історики, які й опишуть вклад кожного в революцію. Так, матеріали вже збирає місцевий краєзнавець Ярослав Царук, який нещодавно видав змістовну працю про українсько-польські події на Волині часів Другої світової війни, повідомляє Наталія МАЛІМОН , Волинська область.