Банк прийшов у село
У Ладигах Старокостянтинівського району Хмельницької області наприкінці минулого тижня прийняла перших клієнтів філія «Приватбанку». «Сталася вельми непересічна подія. Подібних установ ще не має жодне село. Були ощадкаси, та давно вже скрізь позакривалися. З питанням про філію ладигівські раніше зверталися до всіх інших банківських установ, однак лише в цій пішли їм назустріч», — повідомив для «Дня» голова Старокостянтинівської райдержадміністрації Володимир Кирилюк. Поки що, каже, йдеться про елементарні речі: «Вже не треба їхати до міста, витрачатися на дорогу, аби розрахуватися за комунальні послуги». Три найвідчайдушніших, у яких колись пропали трудові заощадження, стали першими вкладниками. Сім громадян повернулися із заробітків на чужині й говорять про пластикові картки та чекові книжки. Найпросунутіші ж представники села складають плани щодо кредитів для своїх справ. Свої плани мають і пенсіонери. «Якщо цей крок буде успішним, то відкриють філії банку в Самчиках і Сахнівцях», — прогнозує голова райдержадміністрації, повідомляє Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ, «День».
Юридична допомога для селян
У Харкові відкрився центр юридичної допомоги для сільських мешканців. Подібні центри сьогодні починають працювати ще у восьми українських містах. Фінансову підтримку в створенні проекту надає агенція США з міжнародного розвитку. Юристи надаватимуть допомогу мешканцям села у вирішенні земельних суперечок, а також вчитимуть правильно оформлювати державні земельні акти, повідомляє Марина ГОЛІНА, Харків.
Маршрутники протестують
У Вінниці вже протягом тижня перед будинком міської ради ночують кілька водіїв маршрутних таксі. Вони розбили намети й навіть привезли собі лавки та смітник. Написи, які майоріють над наметовим містечком, сповіщають усіх перехожих про те, що міська влада веде антигромадянську політику, зазіхає на створені маршрутниками робочі місця та намагається переділити бізнес перевізників. Наметам передували щоденні мітинги маршрутників. Почалось це, як тільки міська влада, керуючись існуючими документами про діяльність перевізників у місті, оголосила про проведення конкурсу на пасажирські лінії. Асоціація «Маршрут» сприйняла це як порушення конституційних прав на підприємницьку діяльність. У акціях протесту брали участь навіть дружини водіїв, а в місцевій пресі опублікували матеріали про те, що вінницькі маршрутники шукатимуть політичного притулку в Росії та США, повідомляє Мирослава СОКОЛОВА, Вінниця.
Пам’яток архітектури має бути менше
На засіданні оргкомітету зі святкування 350-річчя Харкова було прийнято ухвалу про скорочення чисельності пам’яток архітектури. Головний архітектор Харківської області Юрій Шкодовський повідомив, що пам’яток архітектури в області має стати менше, оскільки в бюджетах усіх рівнів бракує грошей на утримання всіх будівель і меморіалів. Вже готуються два списки, які розсортують за значущістю всі об’єкти. До першого списку належать ті, що ні в якому разі не підлягають приватизації, а у другому перераховано всі пам’ятки архітектури, які є в Харківській області. Останній список пропонується розглянути Кабмінові, щоб виключити з нього найменш значущі об’єкти, повідомляє Марина ГОЛІНА, Харків.
В Одесі з’являться таксі для інвалідів
Днями в Одесі відбулася презентація трьох спеціальних мікроавтобусів — таксі, оснащених підйомниками для інвалідних візків. Проект зі створення в місті такого спецтранспорту носить назву «Інватаксі» і є частиною програми міської ради для вирішення проблем інвалідів на період до 2010 року. Здійснюють його виробничо-комерційна фірма «Європа» спільно з міським управлінням транспорту. Перші п’ять спеціалізованих таксі мають з’явитися на вулицях міста 9 травня. А в найближчі два-три роки організатори проекту планують придбати ще 5 мікроавтобусів європейських марок, обладнаних спеціальними підйомниками. Мешканці міста, які волею долі прикуті до візків, тепер можуть зателефонувати до диспетчерської служби «Інватаксі» і викликати автомобіль. Щоправда, поки що до кінця не ясно, на якій комерційній основі здійснюватимуться перевезення. Сьогодні соціальними службами міськвиконкому складається база даних усіх інвалідів міста, які потребують таких перевезень. Орієнтовно їх близько 3 тисяч. Передбачається, що «Інватаксі» обслуговуватиме інвалідів у разі «життєвої потреби». Однак що входить в це поняття з погляду міських соціальних служб — поки що не ясно. Але організатори проекту обіцяють, що для кожного, хто цього потребує, буде визначено квоту, в межах якої використання спецтаксі буде безкоштовним, повідомляє Олена АСТРАХОВИЧ, «День».