Дніпропетровські виші вже неодноразово доводили, що в нашій країні підростає талановита молодь. Справжніми новаторами показали себе і вихованці Національного гірського університету, які виступили з низкою незвичайних винаходів. Студенти вигадали інтерактивне дзеркало, яке допоможе підібрати одяг без примірки, дамську сумочку з підсвічуванням, електронну книжку казок для дітей, «солодкий» олівець, а ще чоботи для прогулянок... Місяцем. Не виключено, що деякі студентські винаходи незабаром «проб’ють» собі дорогу на споживчий ринок. Як розповіла на прес-конференції викладач кафедри прикладної економіки Ганна Авдющенко, діяльність їхнього вишу і, зокрема, Інституту економіки НГУ спрямована на те, щоб студенти розвивали свої здібності не лише на лекціях, але й у вільний час. «Наші студенти беруть участь в проекті Business Week, в рамках якого об’єдналися 14 вишів, у тому числі й НГУ, — говорить вона. — Цей проект дає можливість студентам проявити здібності, навички, креативність і застосувати свої уміння на практиці. Тематика проектів обирається вишем самостійно. Крім того, в рамках проекту Business Week студенти з різних країн протягом тижня працюють над різними ідеями». Нещодавно студенти НГУ побували в Латвії, в Школі бізнесу і фінансів. На заняттях їм запропонували вигадати ідею продукту або речі, які можна було б із успіхом реалізувати на споживчому ринку. В результаті перемогла найпростіша, але найоригінальніша ідея — випускати дамську сумочку з підсвічуванням зсередини. Автором ідеї стала 22-річна студентка Юлія Завєруха. «У нашій команді були лише дівчата, і ми вигадали сумочку з підсвічуванням. Адже в дамських сумочках можна знайти все, окрім порядку. А увечері і його складно відшукати. В результаті наша сумочка з підсвічуванням стала найкращою ідеєю в рамках проекту Business Week. Коли повернулися до Дніпропетровська, наш друг вигадав, як втілити її в життя. Тепер хочемо запатентувати цю ідею, а в майбутньому, якщо з’явиться спонсор, запустити сумочку в масове виробництво», — розповіла вона.
Не забули молоді винахідники і про найменших — для них вигадали дитячі електронні книжки. «Коли дитина відкриває книжку, за допомогою спеціальних лазерів проектується зображення, з’являються герої і самі розповідають казку», — пояснює Олена Єсаулова. Якщо випускати такі книжки великим накладом, то один екземпляр, за підрахунками студентів, обійдеться в 10 тисяч гривень. Поки для пересічного покупця це дорого, проте й електроніка розвивається, як у казці, семимильними кроками. Втім, це ще не все. Хлопці з команди Олесі Ковальової вигадали новину для тих, хто полюбляє гризти ручки й олівці. «Зазвичай олівець гризуть, коли над чимось замислюються, — пояснює Олеся. — Тому ми вирішили прикріпити до нього шоколад, щоб після порції гормону щастя, який міститься в цьому продукті, прийшла хороша ідея». До речі, замість шоколаду, відзначають студенти, можна прикріпити до олівця й льодяники. Викладачі говорять, що впродовж трьох років участі в проекті Business Week студенти НГУ зарекомендували себе якнайкраще. «Кожного року все більше вишів цього об’єднання хочуть нас бачити, — сказала викладач кафедри менеджменту виробничої сфери НГУ Ксенія Тюхменєва. — Слава про наших студентів, їхню винахідливість і креативність йде попереду них. Вони вже побували у вишах Польщі, Чехії, Латвії та Бельгії».