Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Новий болід «Феррарі» починає з перемоги

7 травня, 2003 - 00:00

На іспанському автодромі «Каталунья Монтмело» минулих вихідних відбувся п’ятий етап Чемпіонату світу Формули-1. На гран-прі Іспанії команда «Феррарі» репрезентувала свій новий болід, поява якого передбачалася ще два тижні тому на гран-прi Сан-Марино, але її було відкладено для проведення додаткових тестів надійності. Іспанський дебют нової модифікації «Феррарі» дав прекрасні результати. Обидва пілоти, Міхаель Шумахер і Рубенс Барікелло виграли кваліфікаційні заїзди й посіли, звичні для них, перше й друге стартові місця відповідно. Третє й четверте місця посіли Фернандо Алонсо та Ярно Труллі, пілоти сенсаційної в цьому сезоні команди «Рено». А дві інші команди — «МакЛарен» та «Вільямс» — які прийнято, не безпідставно звичайно, вважати командами першого ешелону, в цей самий перший ешелон не потрапили: Ральф Шумахер і Гуан-Пабло Монтоя («Вільямс») стартували з сьомого та дев’ятого місць відповідно, пілот «МакЛарен» Девід Култгард з восьмого, а його партнер по команді фін Кімі Райконен і геть зовсім посів лише двадцяту стартову позицію (нагадаємо, що Кімі Райкконен утримує лідерство в чемпіонаті, випереджаючи Міхаеля Шумахера на 4 очки). На жаль, невдача переслідувала фінського гонщика не лише в кваліфікації. Прямо на старті його болід врізався в заглухлий «Ягуар» Антоніо Піццонії і перегони для обох гонщиків закінчилися, не почавшись. А тим часом Міхаель Шумахер, якому на старті ніхто не заважав, легко пішов у відрив і, як завжди, став недосяжним для інших гонщиків. Отже, практично з перших кіл стало ясно, хто прийде до фінішу першим, бо хоча німець проводив на новому боліді перші перегони, у швидкісних якостях двигуна і в надійності самої машини ніхто не мав сумніву. Шкода, що Рубенс Барікелло не продемонстрував усіх переваг нової «Феррарі» — він фінішував третім, поступившись другим місцем Фернандо Алонсо («Рено»), який, власне, й став головним героєм перегонів. Кращого подарунка для іспанських уболівальників і бути не могло. Фернандо зробив те, що не вдалося Рубенсові Баррікелло на гран-прi Бразилії і часто не вдається багатьом пілотам — виграв домашній Гран- прі, а вдома, як відомо, вигравати завжди приємніше. Звичайно, виграти перегони — означає прийти першим, але для іспанця друге місце — чудовий результат, до того ж він єдиний, хто кинув виклик п’ятикратному чемпіонові світу і на сьогоднішній день поступається німцю лише трьома очками в загальному залікові чемпіонату.

Однак минулий гран-прi приніс і ряд розчарувань. Команда «МакЛарен» втратила обох пілотів: Кімі Райконена на старті і Девіда Култгарда на вісімнадцятому колі, таким чином, уперше в поточному сезоні команда не набрала жодного очка, хоча в загальному залікові Кімі Райкконен, як і раніше, лідирує. Канадець Жак Вільнєв («БАР») і геть зовсім покинув перегони по-англійськи. Ні телевізійний режисер, ні коментатори не звернули ніякої уваги на відсутність гонщика на трасі. Звичайно, те, що Вільнєв сходить з дистанції з технічних причин, не є сенсацією в останні роки, але все ж не варто забувати, що чемпіонський титул 1997 року належить саме цьому гонщикові.

Після сумбурного, але захоплюючого початку сезону Формули-1 2003 року, до багатьох уболівальників, можливо, повернулася неприємна думка про передбачуваність чемпіонату, в якому всі крапки над «і» буде розставлено задовго до закінчення чемпіонату зразка 2002 року. Але навряд чи такі думки будуть виправдані. Дивлячись на стрімкий успіх Фернандо Алонсо (в цьому сезоні це вже третій подіум 21-річного іспанця) і на величезний якісний стрибок команди «Рено», Міхаелю Шумахеру доведеться попотіти, щоб заробити шостий чемпіонський титул. Ще минулого року про Фернандо Алонсо говорили, як про можливого майбутнього чемпіона. Швидше за все, цього року чемпіоном він не стане, але боротиметься за місця на подіумі.

За матеріалами Інтернету Ганна ОСЕНОВА
Газета: 
Рубрика: