Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Педагог» з кийком

29 травня, 2002 - 00:00

Власне, це мало бути зроблене ще минулого року, але міський бюджет тоді не був здатний взяти на себе тягар з фінансування чергових міліціонерів. Тим часом у рівненських школах сталося кілька НП, які змусили всі зацікавлені сторони знову повернутися до теми. Так нещодавно був вбитий старшокласник, котрий заборгував двом своїм дорослим знайомим певну суму грошей. І хоча сам злочин стався за межами школи, вбивці за своєю жертвою навідалися саме сюди. Ще один випадок (теж з недавніх) був пов’язаний з шахрайством: жінка, представляючись вахтерам матір’ю учня чи учениці, безперешкодно заходила до навчальних закладів, після чого, під виглядом ворожіння, виманювала в учениць золоті прикраси та гроші (все дійство відбувалося в туалетах).

«Питання щодо проникнення до шкіл сторонніх осіб, які туди навідуються далеко не завжди з благородними намірами, вже давно стоїть на порядку денному, і без допомоги міліції його не вирішити, — говорить заступник начальника управління освіти Рівненського міськвиконкому Катерина Сичик. — Краще знайти гроші на оплату послуг чергових правоохоронців, аніж розплачуватися нервовими стресами учнів, а то й їхніми життями. За попередніми розрахунками, утримання одного міліціонера в школі (а в місті тридцять загальноосвітніх навчальних закладів) обійдеться в середньому в 400 гривень на місяць або майже в 5 тис. гривень на рік. Керівники Рівного обіцяють допомогти, та й міське управління внутрішніх справ не проти такої співпраці і вже розглядає можливості введення додаткових посад у своєму штаті. Сподіваємося, що міліцейське чергування в школах розпочнеться з нового навчального року. У крайньому випадку — з нового календарного».

Щоправда, черговий «шкільний» міліціонер — це далеко не панацея. Адже злочинність в учнівському середовищі вже набула «серединного» характеру і в деяких класах навіть формується ієрархія, подібна до класичної «зеківської». Педагоги вважають, що тут винен не стільки сумнозвісний вплив вулиці, скільки відсутність цілеспрямованої політики на формування позитивного світогляду підростаючого покоління.

Олександр ЩУЧИНСЬКИЙ, Рівне
Газета: 
Рубрика: