Англійські винахідники представили проект пральної машини, для прання в якій потрібна всього лише одна склянка води й дуже невелика кількість енергії.
Другий за кількістю студентів англійський Університет Лідса відрізняє підвищений інтерес до досліджень, направлених на поліпшення якості життя, зниження екологічного навантаження й розробку альтернативних джерел енергії. Останній винахід, щоправда, ще не представлений у вигляді готового зразка, хитромудро об’єднує всі ці три підходи. Група професора Стівена Беркіншо розробила пральну машину, що споживає лише одну склянку води й невелику кількість електроенергії, пишуть izvestia.ru.
Щоправда, замість води в барабан завантажується 20 кілограмів деякого пластикового адсорбенту (поглинача) у вигляді лусочок або гранул. Склад адсорбенту не розкривається, але можна припустити, що мається на увазі спінений поліпропілен, що зазвичай використовується для виготовлення товстостінних склянок для гарячих напоїв та тарілок для закусок. Працює машина так: у склянці води розчиняють деяку кількість звичайного прального порошку (вважаємо, що чимала кількість), виливають у бак і додають адсорбент — до речі, 20 кг адсорбенту повинні зайняти величезний об’єм, і використання нового винаходу в домашніх умовах представляється сумнівним.
Далі машина як звичайно нагріє воду, перемісить білизну з адсорбентом, пральним порошком і водою, бруд відмиється від білизни й поглинеться гранулами. Якимсь чином ці гранули потім потрібно буде відділити від білизни і видалити з машини, регенерувати адсорбент (як?) і знову пустити в справу.
Зрозуміло, якщо ідея спрацює, то вона обіцяє величезну економію водопровідної води, а також і енергії, оскільки в машині немає необхідності проводити тривале віджимання — води майже й немає. Таку «пралку» можна було б використовувати й для «сухого» чищення в хімчистках, де зазвичай використовуються органічні розчинники, — адже адсорбенти відмінно поглинають побутові забруднення. Однак чи не поспішили винахідники з оприлюдненням своєї пропозиції? Дуже багато запитань виникає, коли читаєш повідомлення Mail Online.