Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Сальний день»

(Святковий репортаж)
23 жовтня, 1998 - 00:00

Ми бачимо тут людей, милих нашому серцю: і Перший із Першою, і Побічні, й Завуальовані. Червоні після чергової суперечки, виходять відгодовані салопаї. Дівчатка та хлопчики у хороводах починають співати веселих пісень — от натовп розуміє їх знак і теж сплітає руки у єдиному дружньому колі та приєднує тремтливі голоси до хору. Хвилинку, тільки-но вслухаюсь! Ага, вони співають про наше минуле і теперішнє: про поганих прибульців, які колись орали на них їх-таки землю, і про хороших братів, які орють на них її зараз; про свою найкращість у світову вибраність; про славетні перемоги, славетні поразки й не менш славетну буденщину; про невмирущість і нетлінність сала, про світле сальцопільчанське майбуття. Не завжди розуміючи, напівсвідомо, але натхненно — виплекано, викохано, задушевно співають вони. Оскільки, коли людина нагодована, їй залишається хіба що співати. Та ще, може, сміятися, і (чого вже там) доречно виголошувати: «Будьмо!»

З сальцопільської кухонної книги для домогосподарок.

Сало — найважливіший продукт життєдіяльності. Встановлено, що разом із нектаром та амброзією застосовувався богами в їжу.

Історія: утворилося, або, кажучи народною мовою, зав’язалося сало невдовзі після створення землі, коли первісна істота, зжерши ближнього свого, прилягла поблизу водоймища та відчула благословенне тепло у животі. Відтоді воно (сало) не припиняло функціонувати. Спотворених форм набуло в Гамериці — на людях-«гамбургерах» (із салом головне — не переборщити).

Ідеальна форма: двадцять сантиметрів завширшки, із тонкою хрумкою шкуркою.

Різновиди: традиційне (дивись вище) та бекон. Останній твориться шляхом садистських знущань над свинею (один тиждень — пожвавлене годування, другий — тотальний голодомор). В результаті утворюється сало з м’ясними прошарками. У Сальцополі не застосовується, зважаючи на жорстокість методів отримання.

Функції: для смаження, варіння, тушкування, прямого та непрямого вжитку.

Гармонує: із чаркою самогону, горщиком борщу, цибулею, хлібом.

Не гармонує: з лимоном та шпротами.

Рекомендація для домогосподарок: якщо ви не хочете, щоб сало у вас на сковорідці шаленіло, шипіло та підскакувало з явним наміром поцілити в око вашому чоловікові, рекомендуємо за місяць до забиття провести кастрацію кнура. Тоді смажене сало на сковорідці поводитиметься чемно. Якщо ж ви належите до пацифістів або «зелених» і не хочете травмувати бідну тварину, ізолюйте від кухні чоловіка й доручіть вечерю свекрусі.

Від автора

Ось і все, що мені вдалося зібрати в міському архіві про цю безперечно цікаву державну формацію. Порепаний підручник географії, диплом безіменного студента, шматок газети, забруднений, мабуть, салом, та кухарську книгу... Майже втративши надію віднайти хоч якісь факти, які б свідчили про подальшу долю Сальцополя, врешті-решт, посеред купи літописів та манускриптів я натрапила на пожовклий від плину часу факс. На ньому старосальцопільською мовою було накреслено давнє пророцтво: «Року 199 (цифру стерто) на мешканців Сальцополя зійде прозріння. І повстануть вони, і скинуть зі своєї шиї тих, хто на ній годувався і важчав із року в рік. І сядуть на ту шию нові, худі та голодні обранці. І буде їх числом один та п’ятсот та іже з ними. І все почнеться спочатку...»

Від несподіванки в мене тьохнуло серце. Поруч, слабко освітлюючи засновані павутиною бібліотечні стелажі, спливала сальна свічка. Мовчазний залишок колись славетної держави.

№203 23.10.98 «День»

При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»

Газета: 
Рубрика: