Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Що відбувається після того, як на подіумі гаснуть вогні

20 жовтня, 2006 - 00:00
СУКНЯ ВІД ВІКТОРА АНІСІМОВА З 34-МЕТРОВИМ ШЛЕЙФОМ

Пройшов Український тиждень моди, закінчилося яскраве шоу, червоний килим біля входу акуратно скрутять «до наступного разу». Час говорити про результати. Ukrainian Fashion Week зарекомендував себе з кращого боку — дизайнерів об’єднали в одне ціле, і вони вже не розриваються між Сезонами моди та Київським подіумом. Однак що в результаті мають дизайнери? Престиж, рекламу і кілька нових клієнтів... От і все, чим закінчується феєрія з величезним бюджетом.

Чотири дні у Києві на Броварському проспекті працював шоу-рум, де можна було подивитися і купити щось із нових колекцій або з колекцій на осінь-зиму 2007 року. Хоч вхід для простих смертних був доступним, там з нетерпінням чекали так званих баєрів — спеціалістів, які замовляють одяг для бутиків. По суті, їх наявність свідчить про розвиток індустрії, про яку так мріють українські дизайнери. «Fashion-індустрія — це коли у тебе відшивається колекція, тиражується, і ти займаєшся наступною, розмірковує дизайнер Вікторія Гресь, — а у нас у країні навпаки: пошив одяг — і продавай його сам. Це не fashion-індустрія, обман самих себе, творчість дизайнерів, яка до бізнесу не має жодного стосунку».

Немає налагодженої системи, та й українці не поспішають купувати одяг від українських дизайнерів, і справа навіть не в тому, що один фірмовий жакетик може обійтися у 500—600 доларів (і це ще не остання ціна). Нашим людям простіше пригадати імена західних метрів моди, ніж вітчизняних. І, звичайно, бутикам вигідніше продавати світові бренди, в які вкладені мільйони. Але наші дизайнери не поспішають за кордон. «А ви думаєте, ми їм там дуже потрібні? Вони свій ринок оберігають. А зробити ім’я на заході не-ре-аль-но!», — вважає Вікторія Гресь. Набагато більше дизайнерів цікавить близьке зарубіжжя, наприклад, сусідка Росія. Днями в Москві розпочнеться тиждень моди, і туди з колекціями мають намір потрапити багато українських дизайнерів.

А от росіяни, які побували в Україні, відгукуються про наш модний світ досить утішно. «Українські дизайнери роблять одяг самобутній і яскравий. У них є смак і сміливість піти наперекір чомусь. Не хочеться нікого образити, але, на жаль, у Москві почали робити дуже подібний одяг, — розповідає дизайнер, учасник Українського тижня моди Олексій Бородулін. — Багато хто з керівників великих фірм зазначають, що рівень українських дизайнерів зростає. А значить, автоматично піднімається промисловість».

Утім, наші вважають, що про промисловість говорити рано. Зараз, відзначають організатори Ukrainian Fashion Week, українська мода на шляху від яскравого шоу до будівлі індустрії. Ні для кого не секрет, що робити одяг для, так би мовити, масового споживання набагато складніше, і про це мріє, мабуть, кожен дизайнер. Але неналагоджена система та відсутність посередників поки не дають такої можливості. Зате зростає рівень базару. «Нещодавно мої дівчата ходили на ринок, говорять, що зараз за сімсот гривень можна купити річ від Марка Джейкобса. І це при тому, що цей дизайнер завжди був елітним..., — розповідає Гресь. — Це ж який у нас просунений ринок! Значить, народ читає журнали, стежить, дивиться — ось це вже ціла індустрія».

Тетяна КОЛЕСНИЧЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: