Газета «День» вже приділяла увагу питанню спілкування по мобільному телефону в громадських місцях. Зокрема, соціальним проектам окремих бізнес-структур, як, наприклад, компанії «Київстар». Нещодавно ця компанія презентувала новий етап власного проекту «Громадські місця — територія мобільної культури», до якого долучилося й Міністерство культури і туризму України.
Згідно з планами організаторів проекту, протягом липня та серпня в 23 містах України пройде соціальна рекламна кампанія, спрямована на дотримання правил користування мобільним телефоном у громадських місцях: театрах, кінотеатрах, транспорті. Гасла «Будьте культурним — говоріть тихіше», «Будьте культурним — вимкніть звук» та інші навчатимуть людей не говорити у транспорті надто голосно по телефону (адже при цьому хтось змушений все це слухати) або вимикати звук в театрі та кінотеатрі. Це — найпростіші правила, яких всі повинні дотримуватися. До речі, за результатами соціологічних досліджень, нині понад 50% українців переймаються проблеми мобільного спілкування. Як правило — в громадських місцях та за кермом. Тож уже з осені розпочнеться аналогічна кампанія, спрямована на попередження про небезпеку водіїв, які, знаходячись за кермом, спілкуються по телефону.
— «Мобільна культура» — це не рекламна акція, — запевняє керівник департаменту із корпоративних зв’язків компанії «Киїстар» Жанна Ревнова, — це соціальна інвестиція в розвиток українського суспільства. Наша основна мета — підвищення рівня культури спілкування по мобільному телефону та сформування в українському суспільстві основних етичних правил такого спілкування. Нас цікавить не лише те, скільки людей спілкуються за допомогою мобільного зв’язку, а й те, як вони це роблять.
Програма соціальної реклами реалізовуватиметься шляхом розміщення рекламних блогів на бігбордах та в інтернеті. Окрім того, спільно з Міністерством освіти та науки України розроблено серію методичних посібників для вчителів та рекомендацій та яскравих постерів для учнів 22 тисяч шкіл. Вони мають допомогти вчителям проводити позакласні заняття на тему культури мобільного спілкування протягом наступного навчального року. До речі, для абонетнів розробили й перелік спеціальних правил, які покликані «гармонійно поєднувати особисту свободу людини та повагу до інтересів оточуючих». За словами пані Жанни, загалом на поставлене ними завдання піде ще не один рік:
— Згадайте, скільки знадобилося часу та постійних нагадувань для того, щоб люди врешті запам’ятали, як правильно користуватися газовою плитою, щоб не виникло пожежі чи ще якоїсь аварії. Для того, щоб певні правила поведінки увійшли у звичку, треба, щоб змінилося кілька поколінь, а це приблизно 25 років, каже Жання Ревнова.
Наразі інші мобільні оператори не приєдналися до цієї соціальної акції, але двері, як стверджують організатори, відчинені і їхня ініціатива тільки вітатиметься.