Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Тарифне непримирення

Громадський транспорт оновлять за рахунок киян
4 березня, 2004 - 00:00

До суттєвого підвищення цін на поїздки в громадському транспорті столиці залишилось два тижні. Як днями заявили на брифінгу в КМДА, поїздка в наземному транспорті коштуватиме 80 копійок. Чиновники наголошують на вигодах від придбання багаторазових проїзних квитків — чим довший період їхньої дії, тим дешевше коштуватиме одна поїздка. Передбачається також введення в метрополітені багаторазової магнітної картки, яка розрахована на певну суму коштів і діє, поки вони не закінчаться. Якщо грошей на картці — на 10 поїздок, то знижка не буде відчутною, а ось кредит на 100 поїздок знизить вартість одного проїзду на 30%. Жетон для метро коштуватиме, скоріше за все, 1 гривню. Місячний проїзний на метро, який зараз коштує 25 гривень, коштуватиме 43, на один вид наземного транспорту (трамвай, тролейбус чи автобус) — 25 гривень, на два види транспорту — 45 грн., на три — 55, на чотири — 86 гривень. Буде й ще одне нововведення, за яким одноразовий квиток, придбаний в кіоску, коштуватиме 80 копійок, тоді як безпосередньо в транспорті його можна буде купити вже за гривню. Однак поки що проїзні квитки, придбані на березень, залишаються дійсними, а ось жетонами на метро запасатися не варто, оскільки вже зараз готуються нові.

Не оминуть зміни цінової політики й приватних перевізників. Подейкують, що вартість поїздки на маршрутці, яка раніше складала гривню, зросте до двох. Проте голова Головного управління цінової політики КМДА Василь Яструбинський зауважив, що, згідно із законодавством, тарифне регулювання у маршрутних таксі не входить до компетенції міськадміністрації, а самостійно визначається власниками. І, на його думку, в боротьбі за пасажира мало кому з них захочеться підвищувати ціни.

Голова асоціації незалежних перевізників Віктор Гербеда також вважає підвищення цін на проїзд у маршрутному таксі недоцільним і стверджує, що багато приватних компаній не горять бажанням це робити. Щоправда, із закону, який дає визначення транспорту загального користування та додаткового виду транспорту — маршрутних таксі, випливає: якщо ціни на першу категорію зростуть, по волі чи по неволі треба їх підняти й на маршрутки як елітарний вид перевезень. В. Гербеда повідомив, що ще 19 лютого на ім’я голови Київської міської ради профспілок надійшов лист від голови Федерації профспілок України, у якому зазначалося, що «відповідно до регіональної угоди на 2003 рік питання про підвищення тарифів на перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті мають розглядатися спільно з міськпрофрадою». Крім того, від міськадміністрації вимагалося надати повну інформацію щодо економічного обґрунтування необхідності підвищення тарифів, а також вжити заходів, спрямованих на посилення соціального захисту населення. Відповіді на цей лист так і не було отримано. Водночас В. Яструбинський, відповідаючи на запитання, чи враховувалися доходи громадян при розрахунках нових тарифів, зауважив: «Середня заробітна плата киян складає близько 800 гривень — з цієї суми можна якось викроїти на проїзд». Взагалі, за його словами, питання розміру мінімальної заробітної плати слід адресувати профспілковим організаціям. «А ось якщо транспортне підприємство не відшкодує витрат і не випустить одного прекрасного дня рухомий склад — це паралізує нормальне життя», — підкреслив пан Яструбинський.

В Управлінні цінової політики підвищення цін на проїзд пояснюють щорічними збитками у 100 млн. гривень підприємств «Київпастрансу» та метрополітену. До того ж, столична влада планує за два-три роки повністю замінити наземний рухомий склад. Оскільки міському бюджету це не під силу, без допомоги киян оновлення зробити буде неможливо. Щодо метрополітену, то на сьогодні, крім того, що кожна станція потребує додаткових робочих місць, реконструкції та заміни обладнання, необхідно відремонтувати й близько 150—200 вагонів.

Олеся ПАЛАМАРЮК
Газета: 
Рубрика: